Ny PC - til Gaming...

Hejsa - kan jeg få lidt hjælp til sammensætning af en fornuftig gaming-PC. Har været "ude af legen" i nogle år, så er ikke opdateret med Vistas "træk" af ressourcer, hvilke grafik-kort der er absolut minimum - og hvordan de forskellige processorer opfører sig.

Derfor - lidt info om
 - processorer
 - Grafikkort - hvad er et rimeligt valg, hvor meget ram?
 - Ram og bushastigheder?
 - og sammenspillet mellem ovenstående.

Regner med at vælge en "færdigpakke" og evt. modificere den - har tidligere haft gode erfaringer med Dell, men gode alternativer vil jeg gerne høre om.

Den skal kunne trække spil som Call of Duty, Counter Strike og Red Alert (nyeste versioner), det bliver en stationær og budgettet er ca. 6000,- plus skærm.
 - og som det ses af budgettet, skal det ikke være "state of the art", men en stabil arbejdshest.

Mvh.

Jan R.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I vore dage tvinges man til at købe Vista med sin PC. Måske er det godt at vente på Windows 7? Eller i det mindste insisterer på at kunne opgradere til nyeste Windows version.

Nå de forskellige versioner af Vista kan håndtere forskellige mængder af RAM. Derfor er det godt at tjekke de der spils ram krav. Hvis du kan klare dig med 4 gig Ram så er Vista Home OK. Her skal du så nok holde fast i at kunne opgradere til Windows 7. Jeg hader tanken om M$ monopol og købetvang, men sådan er det blevet. CPU er jo idag med flere kerner så du skal så at sige addere grafikkorts RAM/ydelse med CPU og RAM ombord. Du får meget PC for 6 kilo.

Bornholm er et dejligt sted.
Som bruger og PC-hjemmebygger gennem mange år vil jeg godt give dig lidt hjælp, da jeg også "gamer" en del både
Call Of Dduto 4+5, Americas army 2.8.5 + 3.0 samt Far Cry m.v.

Med det budget du har til rådighed, er lidt lavt hvis du vil have en Mega/Monster Gamer.
Men hvis du bruger ca kr 1.000,- til 1.500,- mere kan du opnå et rimeligt godt resultat.
Hvis du køber et færdigt produkt som Dell og mange andre, betaler du for meget for de komponenter der sidder i computeren.

Der findes i dag på det danske marked firmaer, som sammensætter en computer ud fra dine egne ønsker og økonomi.

Jeg kan oplyse dig at jeg selv for nylig har anskaffet en ny specielbygget computer til ca kr 7.500,00 som bl.a. indeholder
Gigabite X58-P4N bundkort som er et af de bedste og nyeste på markedet.
Intel i7 Prosessor 1300Mhz 2,8Ghtz (med7-Core)
Grafikkort fra Nvida type Geforce GTX-260.
6,0 GB SD-RAM 3-channel (Super hurtige Kingston)
750Watt gamer strømforsyning.
Vista 64 bit Home Premium.
Lækkert cabinet o.m.a.

Jeg tror ikke det er tilladt her at give firmaoplysninger. Det ene firma ligger på Fyn og det andet ligger i Roskilde.
Du kan finde dem på Google, eller give mig din mailadresse så jeg kan poste dem.

Held og lykke med projektet.
Som del af et svar, og specielt hvis du ikke selv har tilknytning til butikkerne, kan du godt linke til dem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for input - allerede en del klogere. Har sendt Nitsche en pb.
Hører gerne anbefalinger af konkrete forhandlere eller PC'er.

Mvh.

Jan R.
Hermed 3 link på leverandører hvor du selv i størst muligt omfang har mulighed for at bestykke din nye computer.
Fra Fyn 1. Link: http://www.topdata.dk/
Fra Roskilde 2. Link: http://www.mm-vision.dk/
Fra København 3.Link http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408&submenu=1484

Før du beslutter dig vil jeg foreslå at du udskriver den bestykning samt pris, på papir. Så kan du i ro og mag lave en korrekt sammenligning, og evt. tale med nogle andre om hvad der er bedst til netop dig.

Håber de kan bruges.

MVH
Svend
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis