Blanke fliser

Jeg ser, at der i handelen findes nogle badeværelsesfliser, som er voldsomt blanke og lækre i overfladen, endnu blankere en f.eks. højglanspolerede granitfliser og ligeså "skarpe" i kanterne.

Jeg ved ikke, hvad de hedder, men håber nogen kan genkende dem på min usikre beskrivelse.

Er der nogen, der ved om de er sarte i overfladen, jeg tænker ifm fugning og afrensning.
Er de syreresistente?
Ridses de let?
Hvordan er de at skære i?
Kan man skære i dem med en alm. diamantklinge på en vinkelsliber?

Med venlig hilsen
ktm

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hejsa,

Det er et retorisk spørgsmål, men disse blanke fliser som du tænker på er formentlig Porcelanico fliser. Jeg kan kun svare for vore egne produkter, men normalt er de ridsefaste, syrefaste og skridsikre. Nogle laves med antismuds og antiskrid behandling.

Typisk er de meget hårde, men har du en god fliseskærer er det ikke noget problem. Du kan også nemt skærer med en diamant klinge på din vinkelsliber. Det anbefales at bruge slag på sit bor når der skal bores i disse.

Det eneste du egentlig skal holde øje med er kvaliteten på fliserne

 


<p><strong>Michael Stralner</strong> <strong>Salesmanager Flise Frank ApS Støvring </strong><strong><a href="http://www.Flisefrank.dk">www.Flisefrank.dk</a></strong></p> <p>&#160;</p> <p>&#160;</p>
Det var de der Porcelanico fliser.
Det var min nabo, jeg skulle hjælpe med at sætte sådanne 600x600 mm fætre op.
Jeps, ikke noget problem at skære, men med 3 mm fuge, skal man ikke pjatte for meget!
Jeg slap for at fuge, så jeg ved ikke hvoprdan det gik. Det jeg lavede gik fint og uden efterfølgende vrøvl

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis