Gipsplader - Slibemaskine

Hej

Jeg har af og til i reklamerne set en rondelsliber på skaft med tilslutning af støvsuger til brug ved slibning af spartlingerne, når man sætter  gipsplader op.
Er det noger der duer ?
Hvor finder man en med et passende pris/kvalitetsforhold ? Det er bare til eget brug til vel 100-200 m2 plader (med tiden...).
Hvad med sliberodeller, er det en stor udgift, eller kører de længe ??
Jeg gider sådan set ikke håndslibe mere...  
Hvis lidt af støvet ville blive taget af støvsugeren ville det da også glæde rengøringskonen...


MVH Leo

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale dig at tage en tur i den lokale tømmerhandel, og spørge om de har en girafsliber du kan leje.
det koster måske 300-400 kr, for en weekend. en billig model koster omkring 1000. kr, men holder også kun derefter.
slibeark dertil koster ikke det store.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Nu arbejder jeg mig frem i etaper, så det bliver til mange gange 3-400 kr, så jeg tror stadig jeg vil kigge en købemodel.
Jeg synes jeg så en for et par uger sider til 600, men kan ikke lige finde ud af hvor...

MVH Leo

Bilka har en sliber i denne uge til 699, og foreløbig er jeg tilfreds. Den ødelægger ikke noget, den sliber effektivt, den støjer ikke væsentligt og den er ikke helt umulig at løfte/holde. En profmodel er sikkert bedre, men jeg klarer mig vist...
Jeg sleb omkring 20 m2 loft i går og sparede vel 2-3 timer ift håndslibning ;o)
Den suger sig ikke fast til loftet, men det kunne jo også være den gamle Nilfisk, der ikke leverer sug nok...

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis