Vandlås eller ej?

Hej. Jeg er ved at sætte en ny brusekabinet op. Den er leveret med en snavssamler, men så vidt jeg kan se ingen vandlås.

Den gamle brusekabine havde en "klods" som fungerer som vandlås. Der står ihvertfald vand i toppen af snassamleren.

Problemet er (som altid) plads. Der er blot 13-14 cm fra brusekabinens afløb til afløbet i gulvet (ø32). Set vandret er der lige plads til en 90° bøjning ned.

Findes der en snild, lille indretning jeg kan bruge? - Desværre er diameteren på den gamle snavssamler/vandlås noget mindre end hullet i brusekabinens gulv, så det er ikke en mulighed at genbruge den. Jeg har kigge på nettet, men de vandlåse der findes kræver 30-40 cm rørføring.

Nogen idéer?
 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drej tilslutningsdåsen 180 grader rundt, tilslut vandlåsen og brug en fleksslange rundt om og tilslut afløbet?
MBfan: Det kunne være en mulighed. Jeg undersøger lige. - Det skal dog bemærkes at den nye (venstre billede) "næsten" virker når der er vand i den og den er samlet med alle dele = der kan ikke blæses ret meget luft igennem den. Så måske er det en vandlås, men jeg kan ikke regne ud hvordan den virker og jeg gider ikke afmontere brusekabinen hvis det nu ikke er en vandlås.  

Flemming: Billede til lhøjre viser den gamle vandlås. Den blev monteret direkte i bunden af brusekabinen.

Klaus: Havde du et par forslag som ikke kom med i dit indlæg?
Skrevet af www.spotvvs.dk på 01 aug 2009 17:49

Ja jeg havde 3 forslag

 

Jeg ved ikke helt hvad der gik galt med mine billeder, men jeg prøver igen

 

Venlig hilsen

 

Klaus



Jeg har desværre ingen billeder på min webshop, og når jeg "stjæler" billeder fra andre netbutikker, så bliver det automatisk til et link til den pågældende shop, og dette ville jo være utroligt dumt af mig

Du for her vvs numrerne, så kan du selv søge på nettet:

750581011
750431112
673833532

Venlig hilsen

Klaus

Nå.... Jeg forelagde sagen hos forhandleren. Han ville lægge hovedet på blokken at det er en vandlås og at der absolut ingen hørm kommer. Brusekabinen er nu opsat og han kommer selv til at pille den ned ved den mindste "duft". - Jeg fatter stadigvæk ikke hvordan det skulle kunne virke. Det er monteret nu og det skal siges at der ingen lugt er..
Ja det viser bare hvor meget forstand din forhandler har på det

Det kan være at du (han) er heldig og der ingen lugt er, men jeg har været ude hos kunder der kan lugte kloak alle vegne, og der er altså bare nogle der har næse for disse ting, og kan du først begynde at lugte det så ....

Venlig hilsen

Klaus

Skrevet af FWM på 31 jul 2009 22:57
Du har ikke fået det hele med den til højre har et gevind og der skal vandløsen skrues i.

Rettelse der skulle have stået:
Du har ikke fået det hele med den til venstre har et gevind og der skal vandløsen skrues i.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis