legehus i højden

Hej gør det selv folket

Må spørgsmål er jeg har en grund til de tre af siderne har jeg nabo huse, men til sidste side hvor jeg gerne vil have mit lege hus i træerne har jeg kun en kæmpe mark (bondemandens).
ja jeg bor på landet.

hvor hjøt må jeg bygge mit lege hus oppe, planen er nemmelig at lave en platform ca 3½-4 m oppe over lege huset til en stjerne kikkert. der er ca 12 m til nærmeste skel hvor der bor en nabo.

hvis der er nogen der kender reglerne eller hved hvordan jeg kan finde dem på nettet ville i være
de bedste

/nja
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke hjælpe med juraen, men hører den slags ikke under, hvor man spørger nabo(erne) og bondemanden, og hvis ingen har noget imod det, så er det bare igang med hammer og søm. Din stjernekikkertplatform - skal den være oppe i træet? Det må da hindre udsynet en del medmindre du skærer en del af kronen væk. Samtidigt skal det være et meget solidt træ, ellers vil det svaje for meget hvis der er en smule blæst. Den 200X linse skal ikke vibrere meget før alle stjerne ligner bananer
jeg ved lidt om bygehøjden til skel men ved ikke om det er hvad du søger :-D

men du må bygge 2.5m fra skel og 2.5m op i 45 grader ( håber du forstår hvad jeg mener ) det er den grense man skal holde sig inden for ( hvis man ikke har fået lov at naboerene som mike skriver)

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Et legehus indgår under betegnelsen udhus. Dem må du have to af (udhuse) som beskrevet af Glasius.

 

 

 

Husk at tænke på, at foudsætningen for et roligt billede i en kikkert med en forstørrelse som en stjernekikkert er et meget stabilt fundament.

En trækonstruktion i fire meters højde skal være lavet af solide materialer, hvis vind og gang på underlaget rundt om kikkerten ikke skal rykke på billedet.
Skrevet af Lars ON på 09 aug 2009 11:26
Husk at tænke på, at foudsætningen for et roligt billede i en kikkert med en forstørrelse som en stjernekikkert er et meget stabilt fundament.

En trækonstruktion i fire meters højde skal være lavet af solide materialer, hvis vind og gang på underlaget rundt om kikkerten ikke skal rykke på billedet.

Nå jeg opdager nu, at Mike allerede havde fanget den pointe
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis