Ny bolig, Nikotin lugt over de hele.. HJÆÆLLPPPPPP

Hey Alle

Jeg har lige fået et nyt bolig, men den tidligere beboer i boligen har røget som en skorsten.

Hvad skal jeg gøre for at få lugten og misfarvningen væk fra luftet og væggende evt. osse dør og vindues karmne..
 
Jeg har fået vide at jeg skal tage glasvæven ned i hele huset og sætte nye op og male.. ? Og give loftet en gang Stopgrund fra flugger og  vente 24 timer og male ovenpå den... Er det den rigtige måde...

Vil lugten og misfarvning fjernes på dette måde ??

Hjælpp.. Er åben for alle ideer...

Vh. Ole
Hey Alle Jeg har lige fået et nyt bolig, men den... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tror jeg bruger noget stopgrund el. ligende produkt til nikotin et..

Jeg har lige læs et sted om at de malinger som J-Beckmann sælger, Color plus 5 og YUNIK er i samme kvalitet som FLUGGER..?
Kan det passe ? Der er nogen der har prøvet el. hørt noget ?
Her tror jeg ikke du skal spare....

Jeg koebte en lejlighed som den tidligere beboer havde roeget rigtigt meget i de 30 aar han havde boet der... Loft og vaegge var gule. Det hele stank saa forfaerdeligt at man ikke kunne vaere der hvis man ikke havde vinduerne aabnet (det var en andelslejlighed i Kbh og saa kunne man ikke vaere kraesen dengang i 2004...)

Da fik jeg et raad fra en malersvend om hvad man skulle goere:
1) Vask loftet ned med grundrens (flere gange indtil vandet ikke bliver gult mere)
2) Mal loftet med 'spaerregrunder'

Her skal det saa siges at det var noget vaerre pjask at arbejde med og at det saa forfaerdeligt ud efter foerste lag (det daekkede ikke ordentligt, men saadan skulle det vaere ifoelge maleren), efter andet lag var det flot hvidt!
Da jeg solgte lejligheden 2 1/2 aar efter var loftet stadigvaek flot hvidt uden antydning af gennemtraengning af eventuelt resterende Nikotin.

3) Tapet af veaggene og nyt op (ikke nogen grund til at grunde her)
4) Nyt tapet op

Denne behandling gjorde lejligheden fuldt beboelig, saa der er chancer....

Naa men min grund til at kommentere:
Spearregrunderen var p.... dyr, mener jeg gav omkring 1000 kr for 5 liter gennem min maler ven (hendes pris, sagde hun), men det var godt og jeg kunne ikke droemme om at gamble med det for at spare lidt penge i foerste omgang. De 5 liter rakte saa rigeligt til lofterne i hele lejligheden (80 m2)


 

Kom lige i tanke om hvad den maling jeg brugte hed: 'isotop' og var fra Sigma.

Kan anbefales!

/hideout

 

YUNIK er et norsk mærke, og jeg mener at det idag er ejet af dyrup. Og bliver lavet i lunderskov. I MÅ IKKE HÆNGE MIG HVIS DET ER VAMDRUP DET BLIVER LAVET I.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af Handyman på 31 jul 2009 17:17
Okay... men du ktm vaskede bil med eddike, det er ikke det samme som at stille en skål med eddike og rense et tilrøget bolig. I mine øjne er det fortsat en skrøne.


Næh nej, Handyman, i første ombæring stillede jeg blot baljen med eddike og vaskede kun lige rat og gearstang. Efter nogle dage kunne jeg være i bilen uden at brække mig.
Det er absolut ikke en skrøne.
Tidligere, hvor man ikke kunne tillade sig at sende rygere ud af sit hus, brugte vi også tricket når der havde været gæster, der forpestede vores hus med ækel røg.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Prøv evt Rodalon til nedvaskning.

Bornholm er et dejligt sted.
kan andbefale flugger iso grund har malet postgården i sorø uden afvaskning der er ingen gennemslag af nikotin eller sod fra sterinlys det er 5 år siden det er malet
iso grund kapsler det hele ind så ingen grund til bekymring når du maler kan det se ud som om det lår igennem men det gør det ikke
det er bare noget der virker

peer1have
Jeg har ikke nogle personlig erfaring, men er blevet anbefalet sigma grunder.
Personligt har jeg prøvet sigma maling, og det er mindst lige så godt som flugger, så jeg har ingen grund til at ikke tro at deres spærregrunder ikke skulle være en af de bedste.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har været hele turen igennem med 220 m2.. Det stank også af nikotin.

Loftet blev vasket 2 gange. Derefter 2 gange stopgrund fra flugger. 1 gang var ikke nok da det brød igennem nogle steder. Men kommer nok an på hvor ru dine loftsbrædder er. Er de helt glatte kan du nok nøjes med én gang stop grund.
Derefter panelhvid fra flugger.

Til væggene var det af med alt det gamle tapet og så op med noget nyt. Det fik maling fra sigma... derefter brugte vi kun sigma da det er meget bedre end flugger), dog er deres isotop ikke nær ligeså god som stopgrund fra flugger.

Og til sidst af med gulvtæpperne, og på med noget trægulv. Og voila, nikotinlugten er forsvundet.
Måske kunne man overdøve lugten med røgelse ;-)

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også