Forslag til synlige vandrør på WC ( se billede)

Jeg skal hjælpe vores søn ,som lige har købt hus ,       med at sætte ny toilet og badmøbel op i WCrummet  , men vandrørene sidder for højt til at jeg kan sætte badmøblet op
Vi har så tænkt om man kan lave noget smart med cromkobberrør og fittings eller om man bare skal prøve om man kan sænke de 2 rør
Vandrørrene kommer op ad gulvet i en ø 27 mm rør som ser ud til at sidde i en ø 42mm rør , hvordan skal det lige forstås ?  er ø 42mm rørret kun en kappe ?
Jeg skal hjælpe vores søn ,som lige har købt hus... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få materiale indeholdende terrazzo småsten, der kan slibes ud, så der ikke bliver alverdens meget forskel at se, hvor rørene før kom op.
Terrazzo skulle angiveligt være på vej igen at være moderne. Selv synes jeg et velholdt terrazzogulv er flot, især hvis det ikke er revnet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 30 jul 2009 21:58
Hvis det er eget hus, endda med kælder under badeværelset, ville jeg helt sikkert flytte vandinstallationen i kælderen, hvis overhovedet muligt, og så føre pexrør op i væggen, der hvor vandet skal bruges, i stedet for sådanne grimme skidtsamlere.
Fjern så de gamle bøsningsrør og støb hullerne til, så man ikke i fremtiden skal banke sine nedgroede negle ind i disse øjebæer.

Hej igen   vi har endnu ikke fået gjort noget ved projektet , men ovenstående synes jeg ville være en god ide     Men er der nogen der ved om det er lovlig at bore 2 huller op gennem gulvet fra kælderen ? som ktm foreslår

Mvh.  Kim H
Terrasso kan slibes med en almindelig excentersliber, start med korm 40, og slut med 200, brug vandslibepapir og hold gulvet vådt, ellers støver det forbandet.
Det er en god ide at proppe støvsugehullerne i sliberen så den ikke bliver fyldt med slibesnask (det bliver som beton når det tørrer.

Hilsen Aksel
Er det bedst at oprette et nyt spørgsmål med billedet af vandrør
Vil bare spørge om det er lovlig at bore 2 huller op fra kælderen og trække pexrør gennem gulvet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis