Forslag til synlige vandrør på WC ( se billede)

Jeg skal hjælpe vores søn ,som lige har købt hus ,       med at sætte ny toilet og badmøbel op i WCrummet  , men vandrørene sidder for højt til at jeg kan sætte badmøblet op
Vi har så tænkt om man kan lave noget smart med cromkobberrør og fittings eller om man bare skal prøve om man kan sænke de 2 rør
Vandrørrene kommer op ad gulvet i en ø 27 mm rør som ser ud til at sidde i en ø 42mm rør , hvordan skal det lige forstås ?  er ø 42mm rørret kun en kappe ?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg får den tanke, at det er et badeværelse i en lejlighed, og så skal du alliere dig med en off. og af kongen godkendt VVSer.

Jeg ville få de grimme rør likvideret og skifte dem ud til noget pænere, monteret langt pænere. Om det går an med forcromede kobberrør, skal jeg ikke klåge i, da der er nogle problemer med tæring, men jeg mener at man godt må komme efter jernrør med kobber, men ikke omvendt. Det ved føromtalte VVSer.

Hvis du er meget ivrig, kan du fræse riller i væggen og lægge dem ind og skjule dem, men det er et større projekt og skal nok drøftes med ejendommens administrator.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er det jo sådan at man slet ikke må lave det selv, og med det kendskab jeg kan høre du/i har til det , syntes jeg det er en dårlig ide at gå igang med det selv.
Det yderste rør er et såkaldt bøsnings/forings rør som kun har til formål at holde det ½" vandrør afskildt fra betonen/terrasoen . Desuden er det ikke det smarteste at lave det om til kobber da der er stor chance for galvanik tærring heraf.
Så den umidlbare løsning er at skille det hele af , korte de rør ned der kommer op af gulvet og derefter skrue det sammen igen , eller endnu bedre helt nye friske rør.
Men tænk lidt over om du/i ikke skulle få en fagmand til det.
Den alternative løsning er at skære ud i skabet så rørene kan gå igennen.

Mvh
Dennis
Få en vvsér ud og hjælp jer eller skær ud i skabet


Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

de 2 42mm rør er højst sandsynligt gennemføringsmuffer gennem betongulvet. Hvis det er et hus, så kan i vel se på den anden side af gulvet (kælder?). Måske er det muligt helt at sløjfe den oprindelige rørføring, og trække det præcis som man vil have det...
Man kan jo selvfølgelig også gøre som de andre forslår, lave det hele om i pex rillet ind i vægen og ændre på hele vandindstalationen,og måske også kloak/afløb, få gulvvarme nu man er igang osv. men jeg fik ikke den opfattelse at i ville til at lave helt nyt badeværelse lige PT ;-)
Annonce
Jeg tror også vi kontakter en VVS mand til at se på det , men det skal også siges at både mig og sønnen begge er smede dog kleinsmede så vi har arbejdet med rør, og huset er med kælder
Er ideen med kromrør ikke god? jeg så det ellers på et hotel i Sverige og synes det så helt godt ud

Mvh. KimH
Hvis det er eget hus, endda med kælder under badeværelset, ville jeg helt sikkert flytte vandinstallationen i kælderen, hvis overhovedet muligt, og så føre pexrør op i væggen, der hvor vandet skal bruges, i stedet for sådanne grimme skidtsamlere.
Fjern så de gamle bøsningsrør og støb hullerne til, så man ikke i fremtiden skal banke sine nedgroede negle ind i disse øjebæer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Lige en andet spørgsmål Kan man gøre noget ved terrazzogulvet ,så det kommer til at se pænere ud ?

Mvh. Kim H
Skrevet af Kimkho på 30 jul 2009 22:21
Lige en andet spørgsmål Kan man gøre noget ved terrazzogulvet ,så det kommer til at se pænere ud ?

Mvh. Kim H


I kan slibe det, så kan det komme til at se ud som nyt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ja, eller hugge det op, og lægge fliser... Den dovne løsning er at syre terrazzoen af, og derefter lægge fliser direkte ovenpå. Men så er vi igen ude i en større omlægning! :-)
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis