Garderobeskab i skråvæg - skunkløsning. Howto??

Jeg vil lave et garderobeskab med skydedøre på 1. sal. Skabet skal løbe langs med den skrå væg, så det bliver en slags skunk-løsning.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg skal lave et topstykke, som kan holde skinnen til skydedørene - er det "bare" at lave et snit på langs af en liste med den korrekte vinkel? Og hvordan foretages i givet fald det snit?

Jeg er lidt tilbageholdende med bare at gå igang ud fra mavefornemmelsen. Er det noget, man med OK, men ikke alt for erfarne gør-det-selv hænder skal kaste sig ud i?

Christian
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg står i samme situationen, hvor jeg får en snedker til at fræse en liste i vinkel med loftets hældning. Det er umiddelbart den eneste løsning jeg kan komme på, så kan det efterfølgende males, så den passer med loftets farve.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeps! Jeg gør det dog helt modsat, jeg får skinnerne hjem først, montere dem og så laver jeg en bestilling på dørene, så der ikke går lort i målet. Føler mig ikke tryg ved at købe det hele på én gang. :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hehe. Lyder som en god ide. Hvad regner du med at hele løsningen kommer til at koste?
Jeg har kigget på skydedøre fra Lumi og det vil løbe op i 5000-6000 for 3stk 100cm døre, hvoraf et af dem af et spejl. Stellet bliver 1400kr eks. indretning fra Ikea. Så jeg regner nok med en 7500-8500kr. Er dog stadig på udkig efter gode og billige skydedøre, men man kan blive ved :-)

Hvad har du selv kigget på?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce
Er ikke kommet så rasende langt i processen, men har lige talt med en tømrer om at lave løsningen. Det ville blive ca. 9.000 inkl montage. Det er 100% med materiale, som han leverer. Og til prisen, så er det givetvis ikke låger der vinder en designpris, men nogle rimeligt plain. Jeg synes dog ikke 9.000 er helt urimeligt - og så slipper jeg for at skulle leve med de småjusteringsfejl, jeg helt sikkert vil lave
kreller123,

Det lyder satme billigt, hvor bred er garderoben?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg synes også det lyder ret billigt. Garderoben er 2,5 - 3 meter (har ikke målt endeligt op). Det er en forholdsvist simpel løsning, hvor der er vægge i hver ende, så der skal ikke konstrueres ender. Skabslågerne er helt simple med tre fyldninger.
Kan man lave en model skrab, hvor man bare sætter en skinne op og monterer et par beslag på et par spån- eller mdfplader? Det kan jo ikke koste alverden...
Det kan man i princippet godt, men dørene køre på små hjul så vidt jeg kan huske. Jeg gad personligt ikke til at fremstille sådan noget, det ville tage mig alt for lang tid.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også