Bremser på Golf 3 1,9 disel

Jeg har snart hevet det sidste hår af hovedet i fortvivlelse, så kære lav det selv-er HJÆLP.
Jeg er ved at syne bilen og fik et par bremserør kasseret, skiftede så dem alle, skulle udlufte, og selvfølgelig brækkede en udlufterskrue i  en for-caliber, skiftede begge, lod hovedcylindren løbe tom og på-fyldte ny bremsevæske, Dot 4, og så begyndte problemerne, nogenlunde hård pedal med standset motor, men når der startes går pedalen stille og rolig til bunden og det gør den gang efter gang, der er udluftet til bevidstløshed
Der er selvfølgelig en slange i paradiset, nemlig ALB ventilen kan den lave numre? o0g kun når motoren er startet?.
Slavecylindre i baghjul er tjekket, de bevæger sig og er tætte?
Synsmanden vil gerne snart se bilen igen.
Så hjælp mig så jeg kan få en rolig 60 års fødselsdag i næste uge.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med dagen.En gammel hovedcylinder kan sjældent lide at blive trådt i bund,en lille rustplet og stemplet går til.
Mit bud er en ny hovedcylinder,den er hvis købt det rigtige sted billig til din model så jeg ville ikke bøvle med et repsæt.
René

Er du sikker at pedalen går helt ibunden?
Det er korekt at ALB ventilenarm beveger sig når du tryker hård på pedalen.
Hvad med bremseslanger? Har du skiftet dem eller tjekket dem?


www.husegracaninauto.com

Det er sat ny hovedcylinder i og stadig, når motoren startes og vacumforstærkeren dermed virker, går pedalen lige så langsom helt i bund, uden forstærker er det ok, er det den forstærker der er begyndt at lave nykker?
hej ven. jeg har sku det samme bøvl at min pedal går helt i bund når motoren kører men har fundet ud af at når det er med abs bremser må bilen ikke løbe tør for bremse væske og motoren skal køre mens man lufter den ud ellers kører pumpen jo ikke det tænkte jeg sku ikke på ( MEN SELFØLLIG KØRER PUMPEN IKKE HVIS MOTOREN ER SLUKKET ) MEN ELLERS HAVDE JEG SKU OGSÅ LUFTET DEN UD TIL HUDLØSHED MVH KIM

hej venner jeg er en ung frisk fyr der har det motto at det andre kan lave kan mand også selv lære at lave / med mindre det kræver speieselt udstyr/ for ellers kan man hvad man vil ps. den der bære viljen kan hvad han vil mvh burger

Bilen er uden ABS

Bilen er nu synet, og jeg har fået en forklaring af en golf nørd. (mekaniker ).
I nogle af diselerne er vacumpumpen så god at den næsten suger pedalen i bund, bilen har forlængst blokeret så det betyder intet.
Jeg har skiftet bremsevæske og den nye var jo i sagens natur tynd og fin, havde jeg brugt det gamle væske som var lidt tykkere, var problemet sansynligvis ikke opstået, han har kun mødt det på disel-biler, men de har jo også seperat vacumpumpe.
Bilen bremser faktisk noget bedre end før, skyldes nok den nye bremsevæske, dot 4.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis