Gulv knirker

Hej...

Vi købte et hus for 15 mdr siden som have fået nyt gulv i nov. 2005. Gulvet er et Timbermann ask mat lak (stave). Da vi overtog hus lag vi godt mærke til at gulvet knirkede nogle steder men det var ikke alamerene. Her for ca 3-4 mdr siden begyndte det virkelig at knirke meget og stor set over alt. Det er så meget at vi skal liste rundt nå junior er kommet i seng.
Gulvet er købt og lagt af Tæppeland. Mit spørgsmål er om man kan hænge dem op på det selvom der er gået mere end 2 år.

tnttnt
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kommer knirken fra hele gulvet , eller kommer lyden langs vægge og døre
kontroler også lige din luftfugtighed , den har jo været ret høj den sidste tid , og har stor indvirkning på gulvet

Det kommer fra hele gulvet i alle rum på nær vores kontor. Ja vil jeg lige prøve hvor høj skal den ca. være for at det bliver et problem.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
er det et laminat gulv eller massivt og hvor tykke er gulvbrædderne ??

Tømreren

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

kommer fugtigheden op på over 65-70 kan det nemt give problemer
du skal regne med at det kan tage lige så lang tid at få det normalt igen , som det har været om at blive så galt som nu

hvis det kan være en hjælp , kan jeg godt komme forbi en gang i næste uge og se på det , ( er i frederikshavn aligevel næsten alle hverdage )

MVH
gulvmontøren
Det er laminat og er 14mm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Jeg har målet fugtigheden  fra i eftermiddags af og den ligger mellem 70-72.

Hvis du har tid kunne det være rigtigt fint at du kom og kiggede på det.

timbermann ask er ikke laminat men en krydsfiner med 5mm ask limet på det kan være underlaget der ikke er jævnt
mangler muligvis underlag gulv pap eller et tilsvarende produkt.
prøv at kontakte timbermann gulvet kan jo også have en fejl i fer og not

håber i får løst problemet

peer1have

Vi har nu haft en fra timbermann ude og kigge på gulvet og han kom frem til at det er underlaget der er ujævnt de steder det knirker. Han siger den eneste løsning er at bræke gulvet op, jævne ud og lægge nyt gulv. Kan jeg godt hænge tæppeland op på det selvom det er mere end 2 år siden det blev lagt?

Nævnte ham fra tæppeland noget om ujævne gulve dengang? Kommer jo meget an på hvordan i har fået tilbuddet, hvis tæppeland feks har anbefalet en fuldspartling af gulvet, og i ikke ville betale for det, så er det jo jeres eget problem. SOm sagt kommer meget an på hvordan forløbet har været. De skal selvfølgelig have en retskinne med ud og måle gulvet, om det svinger mere end 2 mm på 2 mtr.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg ville helt klart kontakt tæppeland uanset hvad, har de ikke taget forbehold pga. ujævnt underlag, så hænger de jo egentligt på reklamemationer i 5 år.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også