Isolering af rør i kælder

Hej

Jeg har en del rør i min kælder, som jeg gerne vil have isoleret. Huset er fra 1953 og der findes allerede en del rør, der er isoleret. De rør, der p.t. er isolerede, er omviklet med noget gaze-lignende stof, der holder isoleringsmaterialet på plads. Det får det til at se ret pænt ud. De ikke-isolerede rør har jeg forsøgt at isolere med isoleringsrør fra Silvan, men det bliver mildest talt ikke særligt pænt. Rørene drejer flere steder, og mine isoleringsrør stritter ud her og der.

Findes der håndværkere i dag, der laver isolering tilsvarende den, jeg har på mine gamle rør. Det vil sige, at de sætter isolering omkring rørene og omvikler den med gaze, som man efterfølgende kan male?

Norgesvej

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det du skal have fat i er en teknisk isolatør

Peer1have
Hvis du er meget uheldig så er de rør du fremhæver isoleret med asbest. det passer med alderen og udsenedet.

mit råd er at lad det gamle sidde evt. mal det med en glans 60-80 for at holde det lukket.

ellers isoler det du kan uden at rører ved det gamle

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming og Peer

Mange tak for svarene. Jeg kontakter en teknisk isolatør og piller ikke ved den gamle isolering.

Norgesvej

Hej "Isolerings Ekspert"

Synes du skulle finde et andet sted at reklamere


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også