Tilslutning af vaskemaskine og toilet på samme ballofix

Hej Håber nogen herinde kan hjælpe mig:S Vil meget gerne have en vaskemaskine installeret i min lejlighed, og det er tilladt forudsat det er udført lovligt. Der er dog ikke nogen tilslutningsmuligheder i forbindelse med mit blandingsbatteri, så tænkte på om vandtilløbet til vaskemaskinen kan benyttes? Det er et lille stykke rør der går ud af væggen hvor på der er monteret et ballofix, kan man evt. tilslutte et t-stykke efter ballofixet, og der så kommer vand til både vaskemaskine og toilet? På forhånd tak

Ja, jeg ved det sgu ik´ - 10 tommelfingre og 11 tæer :D
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
403 & 404 er billeder af tilslutning til toilettet, 405 er billede af blandingsbatteriet, hvis jeg nu skulle have overset noget brugbart

Ja, jeg ved det sgu ik´ - 10 tommelfingre og 11 tæer :D
Det skulle ikke være noget i vejen for at sætte et t-fittings på ved toilettet, men sæt samtidigt en kuglehane på til vaskemaskinen.
Den giver nok den pæneste løsning.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du kan også lave tricket med et T-led og en kuglehane på brusertilslutningen på blandingsbatteriet - det giver den ekstra feature at du kan bruge varmt vand fra hanen i vaskemaskinen, og spare lidt i strøm.

/ Claus

Du må for guds skyld ikke vaske i varmt vand med mindre maskinen er bygget til det, ellers ødelægger du den bare. Kig derfor lige i din brugsanvisning inden du sætter varmt vand til maskinen. Der FINDES dog maskiner der tager imod både varmt og koldt vand, og de er mere økonomiske i drift, men også en del dyrere i indkøb.

Men jo, du kan roligt tilslutte noget T stykke værk efter balofixen ved toilettet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis