Garage til beboelse, isolering??

Jeg har en garage jeg er ved at lave om til et hobbyfotostudio. Den er muret op i lecablokke, men jeg er lidt i tvivl om det er nok som isolering, eller jeg skal sætte nogle vægge op med 100mm isolering imellem og så gips. Det skal gerne være så varmt som muligt. Det bliver selvfølgelig lavet helt tæt. Håber der er nogen der kan hjælpe, takker på forhånd...
Hansen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
leca er da ikke nok til det. Jeg har hjulpet en ven med samme nummer for et par år siden og der blev sat 150 - 200mm isolering hele vejen rundt..

/cs

Leca blokkene er 23 cm tykke, mener hvis der bliver isoleret i både gulv og loft også at 150 burde være nok, men ved det ikke?!

jeg læser lige med her, kunne nemlig godt tænke mig at høre om 23cm leca isolerer nok til en garage der ikke skal opvarmes, den skal bare være frostfri, er leca'en fin nok til det?
Skrevet af Koludabyg på 29 jul 2009 22:02
Man kan ikke holde noget helt frostfrit med mindre der tilføjes varme til skuret...


Det er nu ellers gået fint med min gamle rådne trægarage, den er isoleret med 100mm rockwool, og der har jeg endnu ikke oplevet at der er kommet frost eller rust på værktøjet, den bliver så tilført varme når der kommer en varm bil ind, men det er jo kun engang imellem..
Der skal ikke meget til, feks. en fryser, køleskab eller andet.

Men uden noget som helst varme kan intet holdes frostfrit, også selvom det isoleres med 1 meter isolering, uden der bliver tilført varme på en måde.

Takker for jeres indslag, har bestemt mig for 100 mm isolering og gips på stålskelet, tror det er nok.
Den med fryser, køleskab er uheldig, der har før været en laang tråd om emnet

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
100 mm. isolering er fint. Det fryser jo sjældent døgnet rundt i Danmark. Har selv den løsning. Ingen problemer.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis