skæring af skotrendesten, vinkelret på sten eller lodret?

Når I skærer sten til skotrenden, saver I så vinkelret på stenen eller lodret, hvis I forstår spørgsmålet, - det gør sikkert de, der har lavet skotrende-skæringer før..
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
vinkelret på stenen

og hvis det er f.eks. glacerede tegl skærer jeg gerne en smule skrå så skæringen ikke ses så let - selvom man normalt maler kanterne efterfølgende
Hej

Jeg vil sige vinkelret på tagfladen, men det er faktisk også det nemmeste, da du jo skal transportere hver eneste sten hen til en bordskærer og skære den efter opmærkning.

Den eneste måde man må skære tagsten direkte på oppe på taget, er med en speciel vinkelsliber med 2 klinger der løber hver sin vej, og så skal den føres i en fastholdt skinne.

når jeg skære skotrender skære jeg stenen grov til, og ligge dem hvor de skal ligge, og limer den i der ikke selv kan ligge fast, og så dagen efter ligge jeg en 10 cm bred masionit plade i skotrenden for man ikke kommer til at skære ned i blikket, og så bare stille og roligt der op af. så er man sikker på det blive en pæn lig kant.

Tømrer claus

Jeg holder med tømrer claus. Der er ikke noget der er grimmere en sten der ikke følger hinanden fordi de er skåret på jorden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

orla du har sikkert ret i at det ikke vurderes som forsvarligt at stå med en almindelig vinkelsliber i en skotrende. Men ikke desto mindre er det jo måden det bliver gjort på. Er helt på linien med de andre to. Skærer taglene til i rå træk og finskærer når skotrenden ligger som den skal. Det giver det pæneste resultat
Annonce
Ellers ligges skotrende rækken ca. 1 meter fra skotrenden, skæres til og flyttes så ud i skotrenden, så slipper man for at skære det af 2 gange...

Enig! Har lige lavet skotrender og har skåret glaseret tegl til efter de er lagt. Også vinkelret på taget/ stenen.
Jeg kan ikke komme med bedre løsninger.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også