Fliser til carport

Jeg er ifærd med at grave ud til bilens hundehus. Den skal have en bund bestående af slåede herregårdssten, men jeg er blevet i tvivl om hvor meget stenmel der skal være under disse sten? Underlaget for stenmelet er sand!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bærelaget skal værer 30 cm stabil afretning grus stenmel 2-3 cm
husk at vibrer når du har lagt stenene.
håber det var svar nok.
peer
Du må ikke bruge stenmel da du ikke kan banke det fast, det vil altid blive løst igen.

30 cm hmm nu er det jo ikke en motorvej du skal lave så hvis vi nu siger 15 20 cm stabil så har du mere ind nok på ( jeg selv ville nok bruge 15cm), også 4 5 cm til at rette af i ( det er ikke det fede at komme ned og skulle trække af i en gang stabil fordi bunden ikke er 100% lige ) snakker du stenmel fordi du ikke vil haveukrudt op ville jeg nok købe et par poser af det der ukrudt sand du kan få i jem og fix til at fuge med.

Håber det kunne hjælpe dig lidt
okay

Så tror jeg at jeg vil finde gravemaskinen frem og gnave en 20-25cm af. Jeg havde godt nok håbet at jeg kunne bruge stenmel da myrerne synes at grus er et fantastisk materiale at bygge deres bo af har lidt "sjov" med nogle terrasser hvor myrerne er i gang med at fjerne underlaget
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis