Nu luge til båden

Hej med jer alle !

Jeg vil lave en ny luge til min båd.
Denne luge vil jeg gerne lave med teak på ydersiden, evt i massiv teak med en fyldning.

Eller nåske med en vandfast krydsfiner som bund og en beklædning af teak. Denne beklædning kan være teak lister som til et båddæk. Med gummifyldninger mellem.

Kende du et sted hvor man kan købe små mængder teak stave til projekter som dette ??

Eller har du et andet forslag ?? Jeg har tænkt lidt på en løsning i røgfarvet PMMA ( Acryl ) Men er lidt tiltrukket af de klassiske luger med fyldninger osv.

Venligst Njord wink smile wink

MVH Njord
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej njord smile

Du kan som regel hente gratis teakstave rester hos din lokale bådbygger.

Plexiglas lyder som en god idé!
Je har selv ALTID haft 2 luger til mine både. 1 i træ, og 1 i plexiglas. Det er dejligt at få noget lys ned i kahytten :-)

Mvh
ThomasB
Ja jeg har også tænkt på at tre dele lugen, den er i to dele nu. og så lave en eller to af dem i to versioner, en massiv med gæller, og en med PMMA i fyldningerne for at få lyset ind.

Venligst Njord !

MVH Njord
Færdige lister i teak (klar til gummifuge)er ikke nær så dyre som jeg troede. Jeg fik for 2 år siden lagt lister på dækket, prisen var ca. 20,- pr. meter, og udgiften til Sika var i øvrigt ca. 60 % af materialeudgifterne. Listerne fås færdige.

GN

Gert Nøjsen

Hej GN

Hvor fik du fat i listerne ??

Kan du huske hvad prisen var/er ??

Venligst Njord smile

MVH Njord
Leverandøren var Ry Bådebyggeri, og prisen 21,50 pr. løbende meter. Prisen afhænger af bredde og tykkelse, mine var en standardtype.

GN

Gert Nøjsen

Det lyder bestem overkommeligt.

Ham vil jeg lige snakke lidt med i den kommende uge.

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis