mangler hjælp til nyt LG fjernsyn

Hej derude.
Jeg er stødt ind i et problem jeg ikke lige umiddelbart selv kan se mig ud af.
Jeg har lige købt et LG 32" fladskærm ( LG32LH4000 )
Mit problem er at det kun er nogle af mine kanaler der fylder hele skærmen. Så er der nogle kanaler hvor der er 3-4 cm sorte bjælker i hver sin side og nogle er der også sorte bjælker i top og i bund. Det gamle fjernsyn var der ingen problemer med overhovedet. Det nye her er så et full HD tv, og jeg har tdc tv der understøtter full Hd visning, så min indstilling er nu på boksen til og stå i full HD og kablet er selvfølgelig hdmi kabel. På Tv´et har jeg valgt 16:9 visning som billede indstilling. Der kan jeg også lave biograf zoom, hvor jeg godt kan få billedet til og fylde hele skærmen, men så mangler jeg undertekster osv.
Er der nogen af jer der har nogle gode idéer til hvad jeg gør galt? For det kan da ikke passe at jeg ikke kan få billedet til og fylde hele skærmen ud, kan det?
Jeg kan ikke tyde noget ud fra brugsforvirringen. udover dette:

! BEMÆRK

G Du kan kun vælge 4:3 og 16:9 (bredformat), 14:9, Zoom/Biografzoom under Komponent.

G Du kan kun vælge 4:3, Original, 16:9 (bredformat), 14:9, Zoom/Biografzoom under HDMI.

G Du kan kun vælge 4:3, 16:9 (bredformat) i RGB-PC/HDMI-PC-tilstand.

G Indstillingen Kun Scanning er tilgængelig i tilstandene DTV/HDMI/Komponent (over 720p).

G Full Wide (Fuldt bredformat) er tilgængeligt i Analogue/AV-tilstand (Analog/AV).

Jeg håber i kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Mvh Sonni

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sonni.
Jeg tror ikke det er dit TV det er galt med, jeg har også været ude for det i den senere tid, og jeg har endda kun et gammeldags analog TV 32 tommer, jeg har også forsøgt at rette på det uden resultat, så jeg konkluderede at det var udbyderen der sendte den ramme med.
Jeg har også problemer med mit tv men der er det billedet der er for stort så jeg ikke får hele billedet med i bredden på et par af kanalerne uanset om jeg vælger 4:3 eller 16:9. Ang. billedhøjden så kan jeg på mit stille det i zoom og kan så med piltaster lyfte nederste kant op så jeg får større tekst samt hele teksten med, samtidig kan jeg også køre øverste kant ned.
Mvh Jørgen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis