fyr taber tryk. ekspantionsbeholder?

Hej Alle.

først vil jeg med det samme sige at jeg ikke ved så meget om fyr/vvs. Men håber i kan hjælpe.

Jeg har en udlejningsejendom med 10 lejligheder.
oven på loftet er der udlufningsventiler
Problemet er at det ældre  fyr taber tryk, ca 1 bar pr. 14 dag.  vor efter jeg igen må fylde vand på.
Jeg har den til at stå på 2 bar men som sagt falder den til 1 bar.
Det skal sige at rør ledningen er stor og lang.

Jeg kan ikke se nogle utætheder nogen steder og vandet er ikke at spore nogen steder.
ved at læse et andet indlæg, blev jeg opmærksom på ekspantionsbeholderen. Kan det være den der skal skiftes.

Tak for hjælpen.

Mvh
fyrtårnet
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at der skal være 2 bars tryk på anlæget, et moderne gasanlæg køre med 1-1,5 bar. Det er selvfølgelig også afgørende hvor mange etager fyret skal trykke vandet op i, men så vidt jeg husker svare 1 bar til ca. 10 m. vandsøjle.

På den anden side
Det er en udlejnings ejendom du har, og du ved jo godt at en hvis procent del af huslejen skal gå til vedligehold og fornyelser, det betyder bla. at du mindst en gang om året skal have dit fyr målt og serviceret af en autoriseret vvs mand.
Så hvad er problemet
Hej Fyrtårn.
Håndværkeren har en god pointe der ( andre skal leve med bøvlet)
Så hvis du gerne vil have glade lejere og kunne komme og gå i dit eget hus
så ville det være en god ide og finde en gammel skrap vvs mand
og lade ham gå anlægget igennem.
Det vil ikke koste meget mere end 1000 kr
men vil give dig en masse viden om dit hus og ikke mindst kommede udgifter

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Det er MONSTER svært at diagnosticere sådan et problem uden lige at have set anlægget, er der åben ekspansion eller lukket ? Hvor mange strenge ? Er det gas, olie eller fjernvarme ? Er der lavet korrekt udluftning, rensning, trykprøvning, tømning osv. osv.

Og hvis som de øvrige indlæg siger, at der er tale om en leje- eller andels ejendom, så er der et lovpligtigt service eftersyn, ring til ham du har en aftale med, så koster det næsten ingenting at få diagnosen (for nogle år siden da jeg var formand for en andelsforening, kostede det bare et service eftersyn, som der jo er fast pris på). Har du ikke en aftale endnu, så er der her en god chance for at finde ud af hvem der kan og vil levere denne service i dit område til en ordentlig pris, og om denne person er reel og dygtig.

Reperationen må du så efterfølgende finde ud af hvad løber op i og hvad der skal laves.

Hej Fyrtårnet

 

Jeg havde det samme problem i mit hus, der var vand på begger sider af membranen i ekspansionsbeholderen og det gav det et konstant fald.

Du kan prøve at banke på begge sider, den øverste skal gerne lyde hul.


Mikael Majgaard

Hej folkens
Nu er det sådan at mit fyr også taber vand/tryk og har gjort det længe og over flere år faktisk.
Når det bliver galt ringer jeg efter VVS manden og han kigger lidt på det og fylder vand på og sidst skiftede har også overtryks ventilen,så holder fyret tryk et par md men så efterfylder jeg også går der en md ca.Så taber den allerede trykket igen og så fylder jeg igen på,og så går der lidt mindre en en md så skal der igen fyldes på O.V.S.

Nu er det nået der til at det taber trykket på et par timer,jeg prøvede lige at banke på ekspansionsbeholderen og det er samme hårde lyd lige meget hvor jeg banker på den,kan det være den der er i stykker ? Vis ja hvor blive alt det vand så af jeg fylder på det kan da ikke bare fordampe.

Jeg tror der er hul i et rør når det taber så meget vand.
Hvad gør jeg vis jeg skal have tjekket efter hul i røret ?
Jeg er jo forsikret men skal jeg ringe til forsikringen eller VVS manden først ?

Det var en ordenlig smøre håber i er bare lidt med.

På forhånd tak
Jesper
Hej igen undskylder jeg lå mit indlæg her.

Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis