Pillebrændeovn eller varmepumpe?

Hej folkens

Er blevet den lykkelige ejer af mit barndomshjem, og nu skal det hovedrenoveres!

Har en stue på omkring 25kvm, og en trappe op til 2 værelser, på hver 19 kvm ca. Der står en gammel brændeovn nu, som har kunnet varme både stuen og værelserne op. Har hele tiden regnet med at skulle købe en god solid pilleovn, men er begyndt at overveje varmepumpe. Nogen god ide? Ved ikke hvorfor, men har en ide om, at den på ingen måde kan varme de 3 rum op, som jeg går ud fra en pilleovn kan? Og så er det jo helt minimalt med arbejde, når man har varmepumpe
Budgettet er 20000kr.

Tømreren

CHRiSTiMSeN
Hej folkens Er blevet den lykkelige ejer af mit... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vælger klart en pilleovn frem for en brændeovn. HAr pilleovn nu, og det er altså i min verden langt foran brændeovn! I dag kan man sagtens få pilleovne der ikke har særligt højt støjniveau.

CHRiSTiMSeN
Hvad type pilleovn har du så valgt?
Og har du hørt den arbejde?
Jeg er nysgerrig idet min datter pusler med tanken om at installere en pilleovn i sit sommerhus.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Timmer 1983.
Jeg tror at der lige manler lidt oplysninger, for jeg tror at de fleste herinde regner med at dit pille fyr er sådan et monstrum med silo snegl o.s.v. som står i et fyrrum. I vore dage findes der faktisk en stue model hvor magazinet sidder i toppen og brænderen bag en låge foran på på ovnen. Den ligner en almindelig gammeldags kul og koks ovn som var ret almindelige i 50-60 erne. Hvor efektive de så lige er ???
Tror vist ikke jeg har oplyst jer nok. Det er IKKE et pillefyr jeg skal have, men en PILLEBRÆNDEOVN. Altså til stuen, som jeg hele tiden har skrevet.
Den jeg har nu, er ved at være en gammel model. Fungere helt perfekt, varmer mit nuværende hus op, ingen problemer der. 112kvm. Men lige med den model, larmer sneglen lidt meget for min smag. Det er af mærket BABYFLAME. Købte den et år gammelt, og har haft den i over 2 år nu. Men ved at pilleovne holder, hvis man betaler ordentligt for dem. Det samme er vel tilfældet med varmepumper.

CHRiSTiMSeN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis