Bygning af skur!

Hej Forum. Jeg skal til at starte på mit skurprojekt, og har i den forbindelse brugt nettet utroligt meget til at få en fornemmelse af hvordan jeg skal gribe tingene an. Jeg har vedhæftet et udkast af hvordan skuret kommer til at se ud. og jeg vil løbende tage billeder af forløbet, som så er planen at de skal herind til at hjælpe andre med ideer og tips. (har aldrig bygget skur før) Skuret bliver samlet ca 20 kvm og skal sættes på et punktfundament og skal isoleres. Jeg har nogle spørgsmål i den forbindelse. 1: Er 45 cm stolpesten nok eller ville i vælge 60 cm? Evt links til steder man kan købe dem på sjælland. 2: Kan 75x75mm stolper bære det som bundrem eller ville i vælge 100x100mm? 3: Hvor tæt må bundremmen være på jorden? Tips til hvordan i ville lave bundremmen er meget velkommen! Ville i sætte 75x75 el. 100x100 stolper, afhængig af bundrem selvfølgelig, i hjørner og så bygge gulvkonstruktionen med plads til 100 el 150 mm isolering el. hvordan ville i gøre det ? Det må være spørgsmål nok for nu, håber i kan hjælpe. Vender klart tilbage med flere senere Mvh Corell PS: Beklager den noget sammenhængende tekst, ved ikke hvorfor den gør det??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af corell på 27 jul 2009 23:09
PS: Beklager den noget sammenhængende tekst, ved ikke hvorfor den gør det??


Jeg ved at coogle crome laver sammen hængende tekst
Så det har nok noget at gøre med din brovser

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det jeg ville gøre da jeg nu har lidt kendskab til det som tømrerlærling er at bruge 60cm stolpesten, køb dem i jem og fix eller silvan der er de nok billigst.
og så sætte dem med max 2m mellemrum, og ved døren sætter du en på hver side.
du laver bundremmen helevejen rundt i 4X4 = 100x100 trykimpræneret stolper og i hjørnerne laver du en ligeblads samling hvor du måler 5cm ned på den første og skærer 100mm på langs i træet og fjerner det øverste og den næste laver du ligeledes men vender den om så den ligger oven på det blad du lige har lavet, så passer de sammen.
Og ja når bundremmen er laver sætter du bare nogle stolper eller reglar med 45cm mellem rum og laver en top rem og i mellem bund og top rem fyrer du bare noget beklædning på.
ps så vil jeg holde ca 5cm afstand ned til jorden eller fliserne fra bundremmen.
det lyder lidt indviklet men så spørger du bare igen hehe.
ellers google en ligeblads samling så finder du nok ud af hvad jeg mener

i lære som tømrer
afstanden fra terræn til kanten af nederste beklædnings bræt skal minimum være 20 cm, hvis der er fliser hele vejen rundt 30 cm. Med mindre der bliver lavet en 40 cm bred rende, 20 cm dyb fyldt med nøddesten, så kan du gå ned til 10-15 cm.

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis