syning + nyt skum i lædersofa - kan det betale sig

Jeg er den "lykkelige" ejer af et sæt lædersofaer i en rigtig lækker og blød læderkvalitet.
Desværre er de begge (2+3 pers) gået op i en syning på siddefladen. - Desuden synes jeg at det skum der er i dem, er sunket sammen.

Hvad koster det sådan ca. at få nyt skum i? (+ syning)
Er det overhovedet noget der kan betale sig?

/cs

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da et spørgsmål om sofaens afektions værdi, for det løber let op i nogle tusinde kroner. Og i vore dage kan vi jo snart få sofaer til småpenge i forhold til at reparere på en gammel,

V.h.  Håndværkeren
Tak for dit svar.

Der er ikke noget affektionsværdi i den sofa overhovedet - jeg synes bare at det er svært at finde lignende læder (blødt - ikke platagtigt) i en ny sofa, medmindre den koster 10.000 kr..

Det kunne godt være, at det kunne betale sig :-)

/cs

Skrevet af csteinod på 28 jul 2009 14:01
Tak for dit svar.

Der er ikke noget affektionsværdi i den sofa overhovedet - jeg synes bare at det er svært at finde lignende læder (blødt - ikke platagtigt) i en ny sofa, medmindre den koster 10.000 kr..

Det kunne godt være, at det kunne betale sig :-)
Du skal regne med at Møbelpolsteren skal have lige så meget i timen som din Mekanikker, Jeg er selv Beklædnings Håndværker ( Dameskrædder) Og mine nye kunder tror at jeg vil sidde og arbejde for 50,00 kr. i timen, jeg tager 3,50 kr. pr. minut incl. moms. Og det er i den billige ende af skalaen. Min bror er Sko & Saddelmager han tager 5,25 kr. i minuttet incl. moms
sagen er den at jeg ikke havde nogen anelse om hvad sådan noget kostede i timen - og har stadigvæk ingen ide om hvor lang tid det tager :-)
Men jeg er glad for at blive oplyst

/cs

yikes!.. det tror jeg at jeg dropper igen og kigger mig om efter en ny sofa :-)

Tak for svar..

/cs

Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )

Det er ikke alt der kan gøres op i penge.

Glæden ved godt håndværk glemmes når de daglige påmindelser ved sekundaløsninger irreterer.

Betal hvad det koster og forlang ubetinget kvalitet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis