benzin sprøjter ud!!!! Hjælp!!!

jeg har lige åbnet for ventilen og gjort klar til at køre, da det pludseligt sprøjter ud med benzin der hvor benzin slangen starter og der hvor den slutter. lukker så for ventilen og det stopper. en kammerat mener at det er "svømmeren" ??? der har sat sig fast?? jeg ved kun hvordan man kører en puch maxi så står på herrens mark lige nu. hvad gør jeg??? hjælp mig..

 Altid Puch <3

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har ikke noget med svømmeren at gøre - den sidder nede i karburatoren og sørger for kun at lukke så meget benzin ind, som motoren bruger.

Det lyder som om din benzinslange er blevet gammel og mør. Kør ud i nærmeste T. Hansen og be' om en ny og et filter. Det kan gøres for under en 50'er.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Har du prøvet at spænde den skrue, der sidder midt på den runde dims?

Hvis det ikke hjælper, kan du prøve at skrue den helt af og se, om det filter, der sidder inde bag ved, er i uorden. Det skal se sådan her ud:

Et nyt koster 69 kr. hos T. Hansen, som også venligst og uvidende har leveret billederne

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det hjalp i hvertfald med de der billeder, for jeg ved ikke hvad noget af det hedder,jeg er helt ny herinde så aner ik hvordan jeg sætter billeder ind ligesom du har gjort (?). Men jeg gik ind på thansens side og fandt noget der hedder en Karburator, rund model, P+K den ligner mere den jeg har. Når jeg kigger på min puch karburator kan jeg finde 2 skruer. en sekskantet (møtriklignende) der er lige over benzin slangen på højre side af knallerten, og ovre på venstre side, en lidt mere almindelig skrue. Er det en af dem jeg skal spænde?

 Altid Puch <3

Så er det denne model du har:

Og lige en tegning med nr. på.

Som jeg forstår det, kommer benzinen ved nr. 20-21-22.
Du kan prøve at spænde nr 20 lidt, men forsigtigt da den ikke er så stærk som en bolt.
Hvis det ikke hjælper, kan det være de pakninger der sidder på hver side af nr. 22 benzinstudsen. der skal skiftes, men de bliver normalt ikke utætte, uden at der er blevet skruet og pillet ved dem.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Ok takker (o: Jeg må prøve i morgen, jeg kan ikke se noget derude nu (mangler lys).
Jeg tror det er en ældre model jeg har,end den på billedet, og så vender den ligesom anderledes når den sidder på knallerten, men den der ligner en del mere ihvertfald.
Det der er til venstre på billedet, vender nedad synes jeg, og når jeg så forsigtigt åbner for benzinen, så kan det se ud som om benzinen drypper nedenud af den "kop" ( som er til venstre på dit billede men vender ned på min knallert) ,men uha synes det er lidt svært helt og se hvor det egentlig kommer ud henne :o(

 Altid Puch <3

Det øverste billed ligger ned, så den "kop" til venstre skal være ned ad

Hvis det er "koppen" så hedder den svømmerhus, den kan godt gå løs hvis den ikke er spændt rigtigt. Bare prøv at spænde den, med hånden.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej, Så tror jeg at jeg har fået ordnet det, det var bundkars pakningen, den virker da ihvertfald tæt nu :o) men mange tak for rådene herinde, det hjalp mig frem til problemet.
mvh puch maxi girl

 Altid Puch <3

Dejligt at høre.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis