Havelåge hjul til jern låge, købes hvor?

Jeg har en ældre jernlåge til indkørslen som har et spænd på omkring 3 meter, og den hænger selvfølgelig lidt med næbbet selvom den er solidt forankret på et jernpæl som sidder dybt i beton, så nu vil jeg gerne have et hjul på den, men jeg kan ikke lige på nettet finde nogen der virker helt oplagte til formålet, er der nogen der har nogen gode links?

jeg har fundet denne her slags i harald og biltema:



men monterings hullerne sidder lidt forkert på den slags hjul, det skulle egentlig være en plade på 90 grader der var monteret så hjulet kunne skrues/svejses på den lodrette kant af lågen..
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ned til den lokale smed og score et stort stykke vinkel jern gerne i rustfri eller i galvaniseret udførsel. Det kan vel købes for en gang kage eller omgang pils.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt på 26 jul 2009 23:50
Ned til den lokale smed og score et stort stykke vinkel jern gerne i rustfri eller i galvaniseret udførsel. Det kan vel købes for en gang kage eller omgang pils.


Okay så dit forslag er at tage det hjul jeg har vist øverst og bruge et vinkel jern til at montere det? Det skulle nok kunne lade sig gøre, og alm jern er fint nok, da resten af lågen også bare er jern, det hele bliver malet alligevel
Du kan købe hvilket som helst hjul og lave det med lidt kreativitet. Ville nok vælge et der ikke kan dreje eftersom det bare skal støtte skal det nok følge lågen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce


du kan også vælge at købe en ny billig låge som på øverste foto, set hos www.smedejern.dk
til små penge

alternativt kan du købe dele der til gør det selv som på nederste foto.

mvh Peter
Hej Peter

Så har du fået lidt gratis reklame

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor


jeg har nu ingen intention om at købe en ny låge for over 4000 kr når jeg har en fin gammel låge der bare mangler et hjul, men tak for tilbuddet :-)
Skrevet af FWM på 02 feb 2010 21:46
Hej Peter

Så har du fået lidt gratis reklame


hej, ja ok men det var nu også tænkt som en hjælp til gør det selv folket
Er der fald på din indkørsel kan du få lidt af et problem med hjulløsningen.

Allan
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også