højtaler til bad/køkken måske indbygnings?

Hejsa

Hejsa jeg har lige købt en Sonos 90 til stuen som kører ovr anlæg, nu er jeg ved at lave køkken og badeværelse og har købt en 120 til hver sted. Jeg havde planer om nogen indbygnings højtaler til loftet disse steder, men har svært ved at finde nogen med et stort udvalg, eller nogen med erfaring med dem. Jeg tænkter jo at hvis jeg køber en alm højtaer så er der et kabinet der er tilpasset enhederne, hvor imod hvis jeg bare smider nogen i loftet så er loftet bag dem jo et stort åbent rum.

Kan man overhoved få nogen som bare lyder lidt godt uden det behøver være super hifi til køkken og bad, dog stadig med god lyd.

Jeg så de havde nogen i hifi klubben, og tog derind, de havde bare glemt at tilslutte dem, så dem kunne jeg ikke høre.

Til sidst skal jeg bruge nogen reol eller loft højtalerer til min søns værelse (han er 2år) Her har jeg også købt en 120 og havde lidt tænkt på nogen micropod da jeg så kan købe dem i lidt sjove farver til ham, ved dog ikke om det er mere design end lyd i dem?

Håber der er nogen der har erfaring eller som kan hjælp/bidrage lidt til forslag.

\René

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kig lidt på autohøjtalere. der vil jeg tro du ka finde noget der passer i størrelse og lyd .. så en lille skive rockwoll op i hullet så det hele ikke ender i rumklang :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Der er jo også stænk og vandtætte højtalere. Når junior bliver lidt ældre kan det komme til at gå hedt for sig når han er i bad.
(hvisker lige, du kan se nogle på www.mmc.dk side 272)

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nu har jeg lige kigget hos carsound.dk http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=25&pk=1 de har jo en masse også vandtætte.
Hvordan er det med ohm osv i forhold? specs på sonos kan ses her http://www.sonos.com/whattobuy/ZP120/#tabcontent_specifications Jeg tænker de fleste bil højtaler kører vel med 4ohm og sonos er 8 ohm.
\René
jeg ville nok ringe eller tage forbi carsound eller lign. hvis der er nogle der har styr på det så er det dem.. som jeg forstår det kan der være problemer med kølingen af forstærkeren hvis den kører 8 ohm og højtaleren 4 ohm, men tag den med nogle eksperter..
god fornøjelse :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis