Oliefyr

Hej.
Her stiller jeg nok et spørgsmål som nok ikke er så nemt at besvare,
Men jeg håber nogen har en idè..

Det er sådan at vi skal til at flytte i et hus, og her er der oliefyr.
Huset er ca 100 kvm med nye vinduer og nyt tag.
Der er desuden brændeovn som kan opvarme den ene etage.
Vandet bliver ligeledes opvarmet af fyret.

Her kommer så mit spørgsmål:
Hvor meget tror i det vil koste os om året i olie?
Og vil det gøre en stor forskel hvis man installere en vandvarmer??

Jeg håber nogen af jer har en ide på svar.
På forhånd tak.
Hilsen Misja
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er et hus i lige har købt, skal der være en energirapport (lov krav), i den står der et skønnet års forbrug, vuderet ud fra husets stand og isolering mm.
Der er også foreslag til forbedringer mm.

Vandvarmeren er det for at have varmt vand, og så kun bruge brændovnen?
For hvis oliefyret kører er det billigste at lade den varme vandet op.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er ikke et hs vi har købt men et vi skal leje og har derfor ikke energirapport.
Og da den tidligere lejer døde, kan vi desværre heller ikke spørge ham og udlejer har aldrig selv boet i huset..
Jeg tænkte mest på her i sommerperoden om det kunne betale sig at bruge vandvarmer og så bare varme op med brændeovnen hvis det var nødvendigt..
Hilsen Misja
Hvis i har træet til en fornuftig pris, så brug brændeovnen så meget som muligt, alt efter størrelsen af den, vil den kunne klare varmen i en stor del af året.

Og så vil det kunne betale sig med en el-vandvarmer, da fyret er for dyrt at bruge hvis det kun er til varmtbrugsvand.
Men hvis det er sådan så ofre lidt mere og få en gennemstrømnings vandvarmer, de har ikke ret meget vand stående i sig, og skal der for heller ikke bruge ret meget energi på at holde vandet varmt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Okay.. Jeg takker mange gange for svaret..
Ja brænde har vi til så billige penge som man nu kan... (stor tilvoksning i haven der bare skal fældes) Der er vist nok til et enkelt år har vi fået regnet ud :-)

Man tak endnu en gang for svaret..

Hilsen Misja
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis