retro-bådvarmer

Hej.
I min nye (gamle) båd fra 1964 sidder et varmeapparat fra svundne tider. Det  består af en brænder der vamer en kande vand op som derefter selv cirkulerer rundt i ribberør under køjerne. Den tidligere ejer (sverige) her haft båden i 3 år og har ikke prøvet varmeren. Han sagde at  den vist manglede en væge.
Jeg har nu haft den ude og kan se at vægen er der og den kan også brænde, men kan ikke reguleres så den er nok kørt helt op. Det ser ud som en "rund" væge der sidder langs kanten af røret.
Kender nogen til maskineriet og hvor man kan skaffe sådan en væge?

Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Systemet har været solgt i mange år, husker ikke navnet. I Odense fås væger i Kramboden i Nedergade, ellers må du finde en specielforr. Eller en bådshop.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Tror da ikke at det er en rund væge.. men flad. når du så sætter den i skal den nå hele vejen rundt.. Du må kunne se hvor bred den gamle stump er.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

www.mmc.dk side 197 i deres katalog, og der er flade, rundbrænder, stjerne og fakkel væger. Så der er nok at vælge imellem, også er der enda flere størrelser at vælge imellem.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hvad med et billede eller fler af båden ? I øvrigt blev dit varmesystem rost i et bådblad mange år tilbage, det ærgrer mig at, jeg ikke kan komme på navnet.

ErikChristensen 

Jeg kan se i bådens papirer at det hedder GeHå värmsystem. Efter nogen søgen på nettet har jeg fundet den nye udgave at systemet som stadig laves af www.abpod.se.
Tak for hjælpen herinde. Det er da skønt med alle de venlige mennesker.

Hvis man tisser lidt i bukserne når man nyser er man gammel nok til at forholde sig kritisk til sine omgivelser. 

Annonce
Ja GeHå der var den, smukt skib.

ErikChristensen 
Ved godt at det er lidt utydeligt, men det er også et gammelt stykke papir, jeg kan dog sende en bedre kopi hvis du lige lægger din privat mail i private beskeder til mig.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis