Lægnig af tegl i mørtel - er arbejdet i orden?

Hej,

I forbindelse med at vi får nyt tag på, har mureren nu været at lægge tegl i mørtel langs gavlene, men da jeg kom hjem i aften og kiggede på arbejdet var jeg ikke helt tilfreds.

Sagen er teglene vinkler lidt ned af i forhold til de tegl tømren har lagt langs lægderne. Det er lidt svært at forklare, men når jeg lægger et stykke træ langs tømrens tegl, så flugter teglet lagt i mørtel ikke med de andre tegl. Jeg har vedhætet et par billeder nedenfor. Det drejer sig om at det "gaber" 2 cm på den ene gavl og 3-4 på den anden siden.

Er det normalt at gøre det på den måde? Er arbejdet lavet ordenligt?

Mvh
/Thomas

Hej, I forbindelse med at vi får nyt tag på, har... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alright, jeg snakker med svendene i morgen, så må vi se hvad de siger til det. Tak for svar.
Lynæs: Det er et monier tag.

/Thomas
Så har du da købt dansk, fra det nordlige Jylland. Det vil patinere smukt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Altid en god ting at snakke med svendene før man går til mesteren...
Der findes mange svende(især murere) der er ligeglade, men ja nok bedst lige at vende den med dem først. Dette er kun min egen erfaring..

Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

Ja, men så har de også fortjent en skideballe af deres mester.

Men hvis du har en smule faglig stolthed i sig, så retter de jo lige de tegl, uden at deres mester behøver at fortælle dem det er noget lort de har lavet...
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 26 jul 2009 19:20
Ja, men så har de også fortjent en skideballe af deres mester.

Men hvis du har en smule faglig stolthed i sig, så retter de jo lige de tegl, uden at deres mester behøver at fortælle dem det er noget lort de har lavet...
Fuldstændig enig. Man skal bare lave tingene som var det hjemme hos sig selv.

Blikkenslager ved

www.brixgaard.dk

Noget andet, skal dit hus pudses ?.

Jeg ved ikke om det er mig der er perfektionist, men det klær ikke dit udhæng at der er sat nye sten ind. Et hus på vejen bagved mig har også fået nyt tag, og isoleringskrav krævede så et skift mere. Det ligner lort. Ny sten der er glatte, og gamle sten der er en helt anden farve, og med en helt anden overflade, maskin strøget tror jeg overfladen hedder på den nye type.

Et andet sted på vejen er der bygget første sal på huset. Her er der fundet sten der matcher 100% med de gamle fra ca. 1940. De nye fuger er også "forurenet" så de ligner de gamle.

Så intet er umuligt.

Et lidt tarveligt indlæg kan jeg godt se.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Det er ikke overfladen, som hedder maskinstrøget, det er produktionsmetoden, og stenene kaldes derfor maskinsten, til forskel fra blødstrøgne sten, som fremstilles ganske anderledes.
Det er svært at se om de gamle er det ene, eller det andet, men jeg gætter på maskinsten, men du har ret i at, der burde være fundet sten, som passede i farven, brugte eller måske lidt dæmpede og så svinet dem til med et eller andet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Bare lige for at følge op, så snakkede jeg med svendene her til morgen, og de kunne godt se at den var gal. Så der var ingen problemer med at få dem til at acceptere at det skulle laves om.

/Thomas
Det lyder som nogle fornuftige folk. Det kan være at de kunne drikke en fyrsaftenssodavand / øl.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis