afrensning af maling på glasfiber unden at ødelægge gelcoat

Har fået fingerne i en awi 23 hvor en tidligere ejer har hygget sig med at male den. Malingen skaller af flere steder og i stedet for at lappe, ville jeg gerne have den tilbage til original stand uden at smadre gelcoaten hvis det er muligt?  Er der nogle der ligger inde med nogle tips eller gode råd!    

Har fået fingerne i en awi 23 hvor en tidligere... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Flot indlæg HV. Du er sgu da bundet af din religion.... og ikke særligt oplysende.
Hitman.
måske er den ikke flot i gelcoaten indenunder, men en flot spartlet lakeret med en autolak kan sagtens blive pæn, hvis du holder dig fra farver for de falmer somregel.
Men en hvid båd med et lag autolak. der er lavet ordentligt kan godt blive pænt.
Skrevet af jsø på 30 jul 2009 02:24
Flot indlæg HV. Du er sgu da bundet af din religion.... og ikke særligt oplysende.
--------------------------------------------------------------------------

Se det er jo det der sker når du kun læser det sidste indlæg jeg har skrevet, og så har autolak intet at gøre på en båd der ligger i saltvand.
Desuden vil lyse farver holde, hvis Hitmann sørger for at vedligeholde sin båd med voks.

Man skal aldrig male en båd helt hvid, det vil kræve konstant brug af meget mørke solbriller.
Man kan få slibemiddel til gelcoat, så med lidt knofedt og maskinhjælp kan man få meget misvedligholdt gelcoat flot igen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af jsø på 30 jul 2009 02:24 
og ikke særligt oplysende.
Hitman.
måske er den ikke flot i gelcoaten indenunder, men en flot spartlet lakeret med en autolak kan sagtens blive pæn, hvis du holder dig fra farver for de falmer somregel.
Men en hvid båd med et lag autolak. der er lavet ordentligt kan godt blive pænt.

Nå da , kan godt være du ikke syntes det er oplysene men jeg har dog
i modsætning til dig læst hvad der blev spurt om.

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
så gik i selvsving , jeg syntes bare der er meget vedligeholdelse i træbåd og sådan er det! jeg vil hellere ud at fiske end at rode på vinterpladsen. Hver har sin lyst.... med venlig hilsen kn
Annonce
Hørte engang fra en tidligere værkførerpå Bianca, at autolak på både, er yderst anvendeligt.

holmeren

Skrevet af gwholm på 03 aug 2009 22:33
Hørte engang fra en tidligere værkførerpå Bianca, at autolak på både, er yderst anvendeligt.

Det eneste sted jeg vil bruge autolak på en båd er i maskinrummet, på maskineriet for der har dem der laver skibsmaling ikke noget der kan holde. Og maling i maskinrummet skal være hampalin eller den tilsvarrende hos de andre mærker.
Men det er ikke dette område denne tråd omhandler så slut med dette vrøvl.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også