Suzuki Wagon hyler, er det kritisk!

Jeg har en Suzuki Wagon R+ som er begyndt at hyle når bilen har stået stille/slukket i et stykke tid.
Den hyler de første 10-15 sekunder efter start og kun når jeg kører.
Så forsvinder det igen og kommer først igen når den har stået stille i 1-2 timer.

Jeg har lyttet på bilen og kan høre at det kommer fra driv remmen(som driver generatoren, vandpumpe osv)

Spørgsmålet er: Er det noget som SKAL skiftes nu(er det kritisk) eller kan jeg vente.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en kilrem skal den jo bare spændes. Hvis den virker spændt nok skal du prøve at give den silikone.. Jeg ved godt at mange tror at den så vil glide mere men det gør den ikke hvis ikke den er så slidt at den står til udskiftning.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Som jeg forstår det så er kileremmen på denne bil et kædetræk.(mener ikke at det er denne der hyler)

Jeg har kikket lidt i en manual og mener at det er en driv-rem som driver generatoren og vandpumpe.

Som jeg forstår det så kan en ødelagt kilerem odelægge motoren i værste fald.

Er det det samme med sådanne en driv rem jeg fabler om?
Du blander tingene sammen !

En KILEREM trækker din generator og en TANDREM eller KÆDE trækker din(e) knastaksler.

En kilerem kan nemt hyle, hvis den ikke er spændt op. Og din motor tager ingen skade hvis den springer.

En tandrem/kæde kan ikke hyle, og springer den, tager din motor skade.
Hvis drivremmen til vandpumpe ryger så bliver motoren for varm.

Troede det var en kilerem.. Hvad der hyler er jo næsten umuligt at finde ud af over nettet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den arme mand med jeres driv og kileremme,sandheden er at wagongen er udstyret med en multirem og at den skal skiftes.
Tag det helt roligt Rasmus det er en hurtig og billig opgave som din lokale smed kan fikse.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis