Stuk problemer i stor stil

Hej. Jeg har en lejlighed på Vesterbro hvor der i to af værelserne er stuk som desværre er noget grøddet. Det kan uden tvivl blive en super lækker stuk men mønstrene er meget utydelige. Nu er jeg så her over sommeren gået i krig med disse to og har læst hvad jeg kunne på nettet men synes ikke det har hjulpet det vilde.

Først kom jeg tapetklister på og lod det være en dags tid pakket ind i afdækningsfilm. Det skete der intet ved. Hmm, nå så forsøgte jeg at gøre stukken våd med varmt vand og vaske med en børste efterfølgende. Herved kom den yderste hvide hinde af men inden under denne hinde bliver det meget hårdt og nærmest umulig at vaske af. Den yderste lag maling er meget tynd og stukken er som sådan ikke blevet meget tydeligere af at denne er vasket af.

Hvad pokker skal jeg gøre,,,,,aaaaarrrrrrrrghhhhhh

Sætter pris på gode råd

Mvh

Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er sansynligvis malet med alt muligt forskelligt.. jeg ved ikke om det ku virke men brun sæbe opløser rigtig mange ting, du ku prøve på et lille stykke, samme taktik med at lade det sidde et døgns tid. men under alle omstændighedder slipper du ikke for noget mekanisk nedrensning.. held og lykke

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

du kan også prøve med en varme pistol den får malingen til at bople op så bu kan fjern den med en spartel eller en stålbørste
pas på med vand og fugt da stukken er lavet af gips
ps varm nu ikke for længe du skulle jo ikke sætte ild til det hele
god arbejdslys

Mange tak for forslag,,,kom endelig med flere. Jeg er en kende frustreret. Nu har jeg igen prøvet at smøre brun sæde på et stykke og tapetklister på et andet stykke uden at der sker noget som helst. Ved ikke om det kan have nogen betydning at tapetklisteret har stået i to dage efter at være brugt til at sætte tapet op inden det blev smurt på stukken.

Arrrrggggghhhhh,hjælp,,,håber at kunne få taget nogle billeder så i kan det jeg roder rundt med. Nu prøver jeg med en varmepistol med god chance for at jeg brænder hytten ned.

du kan også prøve med edikesyre 32% 0.5l til4l vand så du kan vask kalken af med en negle børste
det er et megettttttt stort arbejde du er gået igang med
snakker med en gammel maler i morgen som har renoveret endel kirker det kan værer han har de vise sten
edikesyren ville jeg nok ikke bruge endnu..  det du slås med er- kalk i bunden - nogle lag alkyd oliemaling- og så et blandingslag af plastikmaling og alkyd.. jeg går ud fra at det hus du bor i er omkring 100 år gammelt.. 
http://www.bevardithus.dk/visside.php   prøv at kontakte Søren Vadstrup på mail..  det ka godt være at det er en deadend...  men prøv..
det ku godt virke som om at der ikke er andet at gøre end at komme igang med de små stemmejern og stille og roligt kradse ornamenten fri.. de inderste lag ka du så derefter vaske ned..  hestearbejde  men med behændighed bliver resultatet rigelig belønning for arbejdet... 

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Annonce
Mange tak,,,alle forslag er meget velkomne :-))
har tal med den gamle male han siger varm havrgrød i et godt lag lad det side et per timer så skulle det gå tjept
kan også gøres med tapetklister den skal også være varm og lige som havre grød.
værktøj tandbørste svamp opvaske børste ispinde kalkkost varmt vand til at tage det sidste med.
masser af kno fedt og tolmodighed.
det var hans ord.
peer1have
Ja prøv at søge på havregryn, der har været flere indlæg om DO.

Det var ligeledes ikke ligemeget hvilken havregryn, husker jeg.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også