HVordan starte en Mercury 9.9?

Jeg har lånt en lille gummibåd med en 9.9 Mercury motor. Det er ikke muligt at starte ved at hive i snoren.
1. Skal motoren være i vand for at kunne starte?
2. Hvorfor blokerer snoren helt?
3. Det er åbenbart ikke muligt at finde en manual til dyret på nettet, eller søger jeg de forkrete steder?
4. Der er en lille tegneserie på motoren, men det hjælper mig ikke.

Se fotos

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg har lånt en lille gummibåd med en 9.9 Mercury... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
På www.mmc.dk har de et katalog, på side 398 er der en kobling til yamaha/mercury og de skal have 89,- for den

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det ligner fuldstændig det der sidder på en mariner 9.9

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

den er god nok - du skal bare trykke den på - jeg har samme motor, bare lidt ældre :-)

/cs

Så fandt jeg vist et hunstik på nettet: http://maritim.no/product.aspx?id=4568&groupkey=006003073

når man ser på det ligner det fuldstændig det andet du har billede af.

Svendborg

Annonce
men denne her passer uden brug af vold. Oh yes, så mangler der bare at forbinde det hele. Spændende..

Nu har jeg glemt hvordan man tilter motoren til lodret position. Ellers ser det fint ud jo..

Hvis det er det samme som min så kan du kun tilte den mens den står i gear.

Dvs du sætter den i gear.. - slukket - og klikker den helt op så smutter den selv helt ned. Mener der er fem klik, det sjette er til udløse så den kan gå tilbage til lodret.

Svendborg

1000 tak for hjælp, jeg fandten manual på dansk: http://www.brunswickmarineemea.com/...104a40.pdf Side 13 fortæller hvordan man tilter, jeg forstod det dog først da jeg fik dit input. hvad betyder dette mon? JUSTERING AF AGTERSPEJLETS VINKEL 1 Nedsæt motorens fart til tomgangshastighed. Sæt påhængsmotoren i frigear eller i fremadgående gear. Placer påhængsmotoren i en af de tre agterspejlsvinkelindstillinger (a). 2 Skal påhængsmotoren sættes i en agterspejlsvinkelindstilling, standses motoren og vippes op til en af tiltudløserpositionerne (b), hvorefter den forsigtigt sænkes. Hvis motoren er i dens laveste position flyttes agterspejlsvinkelknappen (c) til position nummer 1. 3 Placér agterspejlsvinkelknappen (c) på en bestemt position, for at lade påhængsmotoren returnere til denne ønskede position hver gang den sænkes.

Her er linket

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis