HVordan starte en Mercury 9.9?

Jeg har lånt en lille gummibåd med en 9.9 Mercury motor. Det er ikke muligt at starte ved at hive i snoren.
1. Skal motoren være i vand for at kunne starte?
2. Hvorfor blokerer snoren helt?
3. Det er åbenbart ikke muligt at finde en manual til dyret på nettet, eller søger jeg de forkrete steder?
4. Der er en lille tegneserie på motoren, men det hjælper mig ikke.

Se fotos


Bornholm er et dejligt sted.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu kan jeg ikke lige se gashåndtaget.. Men du sætter benet i vand... Det er vigtigt ellers ødelægger du vandpumpen.
Så sætter du benzinkoblingen på.. og pumper på bolden der sidder på benzinslangen så den bliver hård, nu er der benzin i karburatoren.
Så drejer du gashåndtag så den står i frigear - den ligner en model hvor du sætter i bak ved at dreje gashåndtag den ene vej og frem ved at dreje gashåndtag den anden vej.. og i midten er der så frigear.
Så trækker du chokeren ud.. den lille sorte firkant til venstre for den lille plastbobel.
Så trykker du to gang på plastboblen ved siden af chokeren og så hiver du i snoren.

Der er en mekanisme der låser snortrækket hvis du prøver at hive mens den står i gear.

På venstre side (når vi kigger fra hvor du har taget billederne) sidder der en lille sort rund knap. den kan du trykke ind og så give gas uden at den springer i gear.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Grand...
1000 tak for god information - Du har ret.

1. Der er ikke brændstof på dyret ser det ud til.
2. Den skal stå i frigear på gashåndtaget, der står "N" sikert for "neutral"

Jeg troede naivt at der var benzin inden under "hatten", dvs inde i motoren. Det ser ud til at min sejlerven har glemt at vedlægge benzinslangen, så er det måske ok at den ikke starter. Det ville være fint at finde en manual et sted, jeg har fundet en til Mercury 6.6 - 9.8, men ikke lige denne her.

Jeg googlede en "fuel connector" til denne model.

Bornholm er et dejligt sted.
Kan man købe en benzinslange i biltema, som passer til Mercury 9.9? De har forskellige ting under bådudstyr:
http://www.biltema.dk/

Jeg har (brændstof) tanken og motoren, nu skal de bare forbindes ser det ud til.


Bornholm er et dejligt sted.
du har købt en slange med koblinger og gummibold på så du kan pumpe benzinen op til motoren.? Motoren kan først suge benzinen selv når den er startet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Måske de har fået en ny type brændstofsindtag??

Bornholm er et dejligt sted.
Den du viser på billedet er magen til den der sidder på motoren. så du har 2 han stik. den dims du skal bruge har 2 huller.

Det må være den her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg



Det hun stik jeg har matcher ikke sine hanner ser det udtil, det hedder OCM, det du henviser til er vist Yamaha. Jeg har prøvet at få dem til at passe ind men den gik ikke.


Bornholm er et dejligt sted.

hvem mon passer ??


Bornholm er et dejligt sted.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis