Isolering af ældre hus

Hej alle sammen.
Min kæreste og jeg er ved at istandsætte et ældre hus.
Ydere væggene består af 2 opmurede vægge og max 75-100 mm isolering imellem .
Vi har nu i gang med ekstra isolering indvendig, vi har pt. sat 70 mm mere op, og herefter dampspær og mangler nu 45 mm isolering mere inden vi kan sætte farmacell plader op.
(alt dette er lavet i samråd med en tømmer).
Vi skal have vandskuret husets ydervægge og malet det.

Men nu kommer mit spørgsmål: En bekendt (tømmer) sagde til os at vi skulle fjerne dampspærret igen, da vi vil isolere fugten i væggen, (kan føre til svamp) når vi nu vælger at vandskurer og male ydervæggene.
På den ene væg er det helt fugtigt på bagsiden af dampspærret.

Er der nogle der kan hjælpe os, da vi nu har 2 tømrere der råder os til 2 forskellige ting.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken maling har i tænkt jer at bruge?
I skal bare bruge en diffutionsåben maling, eks. cempexo, sempexo eller silikatmaling.

Alle typer plastmaling er mere eller mindre lukket maling, og bliver mere og mere lukket for hver gang der bliver malet. Så dem kan der blive problemer med.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er jo en diffutionsåben maling, så er der ingen problemer

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

dampspæren skal side som det sidste inden pladerne.
hvis der er udluftninger i ydermuren må i endelig ikke lukke dem når i pudser udv.
jeg kan kun andbefale silikatmaling husk bare at nypuds skal stå et år inden maling.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også