Fyreseddel

Som i sikkert ved nogen af fik jeg for 3 måneder siden en fyreseddel og nu er dagen så oprundet hvor jeg skal til at aflevere min firmabil og alle de andre ting. Det er nu en underlig fornemmelse at sidde der i bilen og kigge efter man har ryddet op og fjernet det der tilkom en selv. Sidder lige og er ved at rydde ud på min computer for at fjerne det sidste. Egentlig er der jo ikke nogen af jer der kan bruge det her til noget men havde vidst bare brug for at få det ud. Mit største problem i det her er jo nok at nu bliver jeg så ledig fra frerdag i næste uge og hvadså der er umiddelbart ikke udsigt til at jeg skal have et nyt foreløbigt eftersom der ikke er noget og lave i Danmark. Men mon ikke det går alligevel

Tak fordi i ville høre på mig.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det må være en sær fornemmelse, jeg ved ikke hvad du har lavet, men der er da nogle der får nyt job. Så held og lykke med det hele, og man hører jo trods alt optimistiske toner ind imellem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Bare du ikke tager det som et personligt nederlag, og du ellers får en støtte du kan overleve på, ville jeg da tage det som en forlænget ferie.
Jeg er selv pt i Nordjylland på ferie,og her er mange skønne steder!
Held og lykke og god arbejdslyst med dine LDSprojekter!!

Med venlig hilsen
ktm

Træls situation, vi er mange der har prøvet det, men det hjælper jo ikke dig.

Når du har samlet dig lidt og mener du er klar kan jeg varmt anbefale dig at kontakte et vikarbureau, men der er adskillige useriøse, jeg kan anbefale Temp.team og JKS, men der er andre gode.

Held og lykke med fremtiden Aksel
Op med humøret, imorgen er en ny dag

Jeg selv blev fyret i midten af februar og da jeg er trucker/lager arbejder og bor i trekants området er mine chancer for at få et arbejde minimale pt. Fik lige et afslag på et helt almindeligt lager arbejde, de havde fået over 200 ansøgninger. Jeg prøver bare at vende det til noget positivt, job situationen kan jeg intet gøre ved, jeg søger hvad der er og alle venner og famillie ved jeg mangler arbejde, så jeg gør hvad jeg kan. Det gode af det hele er at nu har jeg endelig tid til at lave mange af de ting jeg ikke havde tid til da jeg arbejdede. Jeg står op samtidig med lillemor og sørger for hun kommer godt ud af døren, så laver jeg det huslige og når det er overstået laver jeg mine små projekter. Alt i alt prøver jeg at få en "arbejdsdag" ud af det.

Held og lykke med jobsøgningen og hold dig så ellers igang

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hejsa..
Kan tilslutte mig det DangMan skriver.. hold dig igang, kurser m.m. Husk at forsøge på at "nyde" det, hvis økomomien er til det. Det er jo ikke vores skyld det går skidt lige nu.. Det skal ski nok vende igen..
Held og lykke..

Mvh Jan J
Annonce
Prøv at finde job i Norge, hvis det kan lade sig gøre for familie osv.  Held og lykke.

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg kan også føle med dig!

Jeg er selv blevet fyret 2 gange.
Begge gange i et firma der gik konkurs...!! (Tænker på om det var min skyld ;-)

Men begge gange fandt jeg arbejde lige bagefter. Det var så også for 6-7 år siden...

Du skal fortsætte med at holde dig igang. Bare en lille smule er vigtigt.
Havde en makker der gik helt ned i kælderen... til sidst syntes han at det var stort hvis han nåede ud af sengen, inden konen kom hjem:-*(

Og hvis du holder dig igang går tiden også noget hurtigere.

Hver gang du får et afslag skal du glæde dig over at en anden har fået arbejde. Ved godt det er svært. Men du får jo ikke noget ud af at græde over det...

For at slutte af med lidt humor, vil jeg citere en linie fra en mail jeg fik forleden dag. Det er en masse sjove sætninger fra jobsøgende, samlet af en jobkonsulent:

"... de søger i annoncen kun efter en enkelt mand. Skulle dette mod forventning ikke være mig, vil jeg gerne ansættes til at skrive afslag til alle andre...!!"

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ja det er rigtigt man skal holde sig igang men det er sgu lidt svært har søgt 70 stillinger og fået afslag på allesammen. Skal dertil siges at størstedelen af dem var uopfordret. Men livet gør jo videre så om ikke andet må jeg starte min egen virksomhed hvis det kommer dertil. Men det er et spørgsmål om at være fremme i skoene når man søger job proaktivitet belønnes i dag. Men tror da på det nok skal gå jeg starter jo ud med 4 ugers ferie så det er til at holde til.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du holder dig igang, det er godt.

Det er ikke altid at det som står i jobannocer er hele sandheden om hvad et firma trænger til. Der kan opstå "perfect match" selvom annoncen er holdt i generelle vendinger, og du ikke syns det passer til dig det de skriver. Søg selvom motivationen falder ved afslag.

Krisen varer ikke evigt, og du kommer på banen igen. Måske kan du efteruddanne dig selv, med noget der giver mening og som der bliver brug for når økonomien vender igen?

Bornholm er et dejligt sted.
jeg var for hmm 5 måneder siden i samme situation, men nægtede at lade en fyreseddel kue mig! og selv om fyringen krævede en del omlægning i økonomi, holdt vi begge humøret oppe. jeg vedtog at jeg ville starte som selvstændig (med solvarme og varmepumpe) det viste sig at det bestemt heller ikke var nemt, banken var ikke med på ideen. og min A-kasse skulle viste sig at være rigtig møg besværlig. pludselig skulle jeg bevise at det var et bi job som kunne udføres uden for normal arbejdstid.

så fra jeg blev ledig til jeg endelig modtog mine dagpenge gik der 2½ måned, men heldigvis fik jeg skattepenge retur + jeg havde en uges ferie tilgode, og rent faktisk fik jeg job efter en måned kun et 30 timers (men med udsigt til 37) en rigtig solstråle historie hvor jeg var til samtale om formiddagen kl 10 og blev ringet op om eftermiddagen kl 14 og fik at vide at jeg havde fået jobbet.

mit lille firma kører jeg videre i hobby regi da der har været ret dødt på den front, dog har jeg lige solgt et gyldent æg nemli et projekt til ca 250.000,- kr (inkl arbejdsløn) og det glæder jeg mig til at komme i sving med.

så mit råd er bevar dit gode humør og søg med omtanke ikke bare fordi der er et ledigt job, ansøgningen skal være simpel og let overskuelig, resten snakker man sig til :-D jeg har kun måtte søge 2 job i min tid på arbejdsmarkedet, begge ansøgninger har kun været på 1 a4 side og en kopi at mit svendebrev. og begge job fik jeg

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere