Hvad skal der passes på ved en Skoda.

Jeg er ved at se på brugt bil, det kunne meget vel blive en Skoda fra 2003-2006, hvordan er de rent rustmæssigt, er de galvaniseret nogle steder, og er der nogle steder og andet man skal være særligt opmærksom på.
I øjeblikket er der en Fabia 1,4 tdi fra 2005 der er under overvejelse, men andre kan komme på tale.
Så gode råd og advarsler modtages gerne.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det korte svar er "alt"
Jeg ved de har problemer med at der trænger vand ind i den og selv om Skokda ved det vil de ikke gøre noget ved det i produktionen, de mener at folk skal komme med bilen hvis den har det problem ! Det er jo desværre bare ikke alle der holder øje med sådan noget så man kan risikere at bilen ruster op :/ Men det største problem i mine øjne er at de har den holdning, hvad ved de så ellers der er galt med bilen og ikke gør noget ved ?
Min storebrors nabo har en fabia fra 07, den har flere gange været på værksted, en af gangene var turboen stået af !
Vi har selv haft en felecia, det var godt nok også bare en mandagsbil !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Uha det er et kildent spørgsmål,prøvfor eks. og kigge her http://www.applusbilsyn.dk/statistik/4_aar/

Der ligger Fabia med over 30 fejl pr 100 bil de syner,men næsten ved siden af Volvo V40. Volvo S40 har færrest fejl af
alle biler med 12,8 fejl .

Hvad kan man bruge den liste til? Ikke en snus.

Alle fejl er jo med i statistikken og et anhængerstik med dårlig forbindelse gir jo også et point i statistikken selvom det er
en ren bagatel.

Spørgsmålet du stiller er snart det værste du kan komme med for der er altid tilfredse og utilfredse købere.

Prøv FDMs hjemmeside og google dig lidt rundt på det,der dukker tit noget op men man skal være god til at sortere i det
man læser.

Min egen mening:

Der køre jo mange Skodaer rundt og der blir solgt mange,ihvertfald før finanskrisen :-) så noget må de ha gjort rigtigt,dog
synes jeg at VW biler har et problem på el-siden når de er en 5-7 år. Der kan det godt begynde at knibe lidt med at være stabile.

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

nallerplys:
Jeg vil lige pointere at en dårlig forbindelse i et trailer stik ikke er småting, du kan jo prøve at sprøge den motor cyklist der bankede op bagi vores bil for noget tid siden.

En vis tømrer her fra vejle var ude og køre med hans skod trailer efter hans skod bil med defekt bremselys (stik) han bremesse ned og pga. at lyset ikke virkede mistede konen lige et par sekunder der , hum fik bremset men motorcyklisten som bagved hende gjorde ikke ! Sjovt nok fik tømren mega travlt med at rode med sit stik da han så ulykken ! Men hvis hans tømrer arbejde er i samme standard som hans køretøjer så er der jo nok en grund til han er gået på røven  
Det der lys bagpå køretøjer er ikke bare til pynt !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Der er noget med at elastikken hurtigt bliver slap på de nye modeller.
Uha! Så er der røvfuld til Nallerplys 

Jeg synes selfølgelig heller ikke at kørsel uden lys er en bagatel,det er sgu alvorligt.

Det jeg mente var at reparationen i den forbindelse ikke er af de dyre som for eks. en
defekt i brændstofpumpen eller andet.Der er mange gange fejlstatistikkerne ser skidt ud
men det behøver ikke være noget der er dyrt at få lavet. Det kan man jo ikke se på tallene,og det med stikket var bare et eksempel.

Lad os tage et andet:

Det er også en fejl hvis 1 ud af 4 eller 5 gummiophæng er sprunget ved udstødningen,sådan en koster en tyver men var alligevel en fejl i statistikken. . . Bare det jeg mente

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

Annonce
Skoda laver ikke hængerstik og at fru Man og Hr.Motorcyklist sover i trafikken og overtræder dens grundlov skal Skoda vel ikke klandres for.
René
Rene:
Dermed mener du at bremselys er overflødig, man skal bare være opmærksom i trafikken ! Jeg tror lige du skal prøve at køre bag en trailer med defekt lys der bremser hårdt op, så snakker vi lige sammen igen ! De par sekunder betyder meget !
Men det gør mig da meget rolig at der i det mindste er en person her i DK der bare er perfekt i trafikken

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Undskyld men jeg erindrer ikke at vi har snakket sammen før.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis