Almindelig gips eller vådrumsgips øverst?

Hej LDS'ere

Jeg står og skal lave en gipsvæg/skillevæg i et børneværelse og er så heldig at have gipsplader i overskud fra tidligere projekter. Mit problem er at det er en god blanding af almindelige gipsplader og vådrumsgipsplader og jeg har ikke nok af nogle af dem, til at kunne lave to lag gips med kun den ene slags plader.

Jeg har overvejet at lade det inderste lag være af vådrumsplader og sætte de almindelige udenpå (forskudt, selvfølgelig). Eller bør man bare købe de få ekstra almindelige plader og lave hele væggen efter forskrifterne?

Hvad er jeres holdning til mit lille luksusproblem?

Mvh. Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville sætte vådrumsgipsen yderst fordi det er en mere robust plade

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Jeg ville helt klart sætte vådrumsgipsen inderst, da det de ikke er nemme at lave et godt finish på, og noget lort at skrue i.

Skruehuller efterlader altid en højrer kant, pga. den hårdhed pladerne har, dette gør at skruehullerne skal spartles utroligt bredt for at få et rimeligt finish.

Indvendigt med dem, også et lag alm. gips udvendigt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
:-) så er der da noget at vælge imellem :-)
jeg har ikke oplevet koludabyg´s problem som et problem , men.. lav en lille prøve og tag stilling ud fra det

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

det er jo hip som hap,væggen bliver da rigeligt stærk ved 2 lag gibs på den ene eller anden måde.
Koluda byg har da ret i at det er noget svære at lave en perfekt spartling til eks. filt.
Jeg ville sætte vådrums gibs inderst. :-)

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Vådrum inderst... udelukkende pga. finish i pladesamlinger

Kun perfekt er "godt nok"

Tak for svarene.

Det bliver vådrumsplader inderst og almindelige udenpå.
Så må jeg jo hellere se at komme igang, nu kan jeg hvertfald ikke bruge mit lille dilemma som påskud for at udskyde opgaven længere ;o)

Takker!

Mvh. Martin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også