Drivhus af vinduesrammer?

Hej havevenner!

Jeg har i nogen tid, overvejet at anskaffe et drivhus. Jeg har undersøgt markedet, og fundet en model der passer både til arealet og til pengepungen. Mit dilemma, er at jeg har et antal fine gamle småsprossede vinduer, som jo ville være rigtig flotte at bygge med. Det ville være synd hvis vinduerne bare skulle ende i en bunke bagest i haven, jeg vil derfor høre om der er nogen, der har erfaring, fotos, tegninger, links, m.m. til et sådant projekt.  Jeg har kun vinduerne, uden rammer, ca 25 stk + nogle fortsatsvinduer. Resten, tømmer, fliser, dør, glas m.m. bliver fra tømmerhandelen ellet genbrugsfirma.
Jeg er dog på dybt vand her, for det vil jo tage nogen tid, penge og masser af timer, men jeg ender så også med et dejligt (forhåbentlig) hus, jeg selv har bygget.
Dét jeg har set på kan være her i løbet af et par dage.

Enhver hjælp vil være til stor gavn.

Stor sommerhilsen fra Jesper onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" width=20 height=20>
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor der er vilje, er der håb ! Og medmindre du har 8 tommel fingre, så kan du da godt selv lave et flot drivhus af de gamle sprosse vinduer.

Pøj Pøj.
Tak til Håndværkeren og Fiahgt!
Jeg har været inde og se på Allan`s hjemmeside (selvbyggerdrivhus.dk) og skal da love for der er masser af inspiration at hente her. Tak for det. Jeg har anskaffet bogen "Drivhusdrømme" af Claus Dalby, og her er der også bunkevis af inspiration og ideer, selvom der ikke er så mange detaljer om byggeriet.
Jeg har ellers surfet en del rundt, men har altså ikke fundet Allans side før nu. Så på med vanten, og afsted til tømmerhandelen.
Alu-drivhuset må de sælge til en anden, som sikkert bliver glad for den løsning. Mit skal bygges i træ.

Hilsen Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis