Forslag til opbygning af garderobe med skydedøre

Hej LDS'er,

Jeg er igang med afslutnings delen af mit renoveringsprojekt.
Efter at have brugt noget tid på at kigge mig omkring og finde den bedste og billigste løsning blev jeg enig med mig selv om at købe IKEA garderobe stel og Lumi skydedøre.

Problemet som dukker op i mit projekt er det "skæve" mål i rummet, som hedder 293cm (bredden).
Derfor har jeg valgt at opbygge stellet i form af følgende:

|-------100cm------||---75cm----||-------100cm------|                           

Nu kommer problemet så, hvordan dælen jeg skal lave skydedørene uden at det kommer til at ligne l*rt, fordi midter døren skal være 25cm mindre end de to andre?

Ser frem til at høre jeres forslag!

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej LDS'er, Jeg er igang med afslutnings delen af... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Øh? Dørene skulle gerne blive lige bredde. Som eksempel er her målene på det skab som jeg har fået. Det er endnu ikke sat op, men jeg håber det fungerer :-)

<--46,8--><--46,8--><--56,8--><--36,6--><--56,8--><--46,8--><--46,8--> Stel (i alt 355 cm - 22 mm bredde elementer)

<------91,4------><------91,4------><------91,4-------><------91,4------> Skydedøre (4 stk á 91,4)

Det kostede 15.000 kr i alt (stel, indretning og skydedøre).

Har du tænkt på højden af skabet?
Af princip bruger man vel dørenes overlap som justering i en skydedørs opsætning, eller er det noget jeg overser ? Det er det princip vi har udnyttet i vores walk in
Kan man så ikke i dit tilfælde benytte 3 stk 100 cm døre, og lade den midterste være "inderst" dvs. de andre 2 lapper over. Blot får man ikke de yderste døre til at kunne lukke helt op, men maks. de 93 cm som der er i midten, OG når den midterste er åbnet vil man kunne se stellet da åbnings hullet er 93cm mens stellet er 75cm. Det er dog trods alt centreret

Kun perfekt er "godt nok"

Mr. Calle,

Det ser interessant ud, men jeg kan se det bliver en anelse tricky med IKEA og LUMI kombinationen, er formentligt ude i noget skræddersyet løsning. :-/

Højden tager jeg ikke så tungt da skydedørene alligevel findes i flexible mål, så det skulle ikke være noget problem! :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg undrer mig over denne diskussion.

De skydedørsskabe jeg har set består af et antal standard skabe, eller et specialbygget, og en skydedørssektion der monteres med skinner i gulv og loft og 2 sidestykker.
Der er ingen fast forbindelse mellem skab og låger.

Så vidt jeg kan se er der intet der forhindrer at du bruger 3 x 100 cm skydelåger som cru skriver.

Det ser bedst ud hvis lågerne går til loft.

Vi fik for nogle år siden en garderobe fra Bilka, det fungerede fint.

Hilsen Aksel


Hej akselj

Det er netop et sådant system med 2 skinner fra loft til gulv vi har. Det fungere fremragende. Lågerne er købt i Kvik, og inventaret er hjemmelavet.

Kun perfekt er "godt nok"

Annonce
Tak for jeres fine forslag.
Dvs. at jeres umiddelbar bud på min 100-75-100 løsning er 3x100 skydedøre?

|----100cm----|----75cm----|----100cm----|
|----100cm----|.....................|----100cm----|
......................|-----100cm----|.....................

Så skal stelle selvfølgelig centreres kunne jeg næsten forestille mig?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg mangler stadig forslag til hvordan jeg opbygger mine døre i forbindelse med stel fra IKEA.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis