erstatning for tæsk

Får man i almindelighed erstatning af Væsenet, hvis man bliver overfaldet og får tæsk?
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af koba på 23 jul 2009 17:48
Får man i almindelighed erstatning af Væsenet, hvis man bliver overfaldet og får tæsk?
Af hvem får du tæsk af,  Politiet render jo ikke rundt og overfalder vi andre uden grund.
Så har du været provokerende / Fræk over for ordens magten, er det efter min mening helt iorden du får nogen på lampen.

Det var da et sært svar.
Jeg har ingen provokeret, heller ikke politiet. Og jeg er forlængst blevet for gammel og affældig til at slås. Men jeg er 2 gange i løbet af den seneste måned blevet truet med tæsk i trafikken. Den ene gang, fordi jeg overholdt hastighedsbegrænsningen. Derfor spørger jeg.
Skrevet af koba på 24 jul 2009 16:26
Det var da et sært svar.
Jeg har ingen provokeret, heller ikke politiet. Og jeg er forlængst blevet for gammel og affældig til at slås. Men jeg er 2 gange i løbet af den seneste måned blevet truet med tæsk i trafikken. Den ene gang, fordi jeg overholdt hastighedsbegrænsningen. Derfor spørger jeg.

----------------------------------------------------------------------------

Det er du ikke ene om, jeg får af og til både verbale røvfulde fingeren o.s.v. også fordi jeg bare holder hastigheden. Sidst var det en fyr der nærmest blev gasblå af raseri over at jeg holdt foran ham med sådan en gammel smadder kasse, sådan en gammel nisse skulle have frakent kørekortet o.s.v. Hans eneste problem var at jeg så mig ordentligt for inden jeg drejede ud på en meget stærkt befærdet vej med et venstre sving. Da jeg vendte mig om og rydstede på hovedet af staklen, gik han helt amok.
Og den slags menesker kan man ikke forvente erstatning fra, med mindre du har vidner fra anden side end lige din familie. Og det eneste der sandsynligvis vil ske, er at fyren får en løftet pegefinger.

Vedrørende trafikpsykopater, så kan man jo videoptage dem på sin telefon, hvis der er mulighed for det i situationen. Så hvis der er et "Væsen" som vil dele øretæver ud, så kan man jo filme vedkommende. Det er ikke sikkert at din telefon kan videooptage men det ved trafikpsykopaten jo ikke.  Foto af nummerplade er også en fin ting.

Bare en ide. 

Generelt giver video mange muligheder for at bevidne og dokumentere urimeligheder.

Bornholm er et dejligt sted.
Tjah Som MC så du jo mere ubeskyttet overfor folk som vil tage fat i dig. Nogle trafikpsyopater tåler bare ikke MC, jeg tror det er misundelse. Hvis der er en som kommer hen når du står stille og vil dele flade ud, så kan du jo prøve at filme vedkommende med din telefon, hvis den altså er ved hånden.

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg tror det er de færreste der vil dele øretæver ud til mig, jeg er et temlig stort "brød" når jeg først rejser mig op
Men du har ret i at mange bilister ikke er vilde med at have os i trafikken, og så er der en del der simpelthen ikke "tør" ligge bag ved én så de er nød til at overhale selv om de mange gange bringer andre i fare. Det værste er dog når de ikke respektere deres vigepligt, hvilket der ikke går en uge imellem hvor jeg er nød til at bremse hårdt op, fordi de altså syntes de har ret til at køre ud foran mig.
Der er tider hvor jeg ønsker mig en Gatling på forskærmen.
Jeg er som motorcyklist også meget ofte ude for, at folk totalt ignorerer deres fulde vigepligt, og braser meget snært ud foran mig på MC.
Hvad er det mon, der gør at man mener sig berrettiget til at vælte ud foran en MC?

I sådanne situationer kommer der helt klart nogle voldstendenser op i mig, der ellers er meget fredelig.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har en ide om at bilister tror at de er i deres fulde ret til at køre ud foran os, de tror at de er fuldstædigt usårlige i deres blikdåser, og de begynder først at tænke når de ligger der som en smadret flue.
Gatling? Ja, hvorfor ikke. Jeg har ofte tænkt på en varmesøgende raket. I øvrigt kan jeg godt slås, hvis det skal være. Men det er så besværligt, og jeg kan få mine fine stifttænder slået ud. Gad vide, hvordan disse trafikbøller var i skolen. Stakkels lærere m.v.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis