Vakuumplan

Hej er der nogen der ligger inde med nogle tegninger eller viden til hvordan man kan lave et vakuumplan selv.

mvh
Tomas.

Tomas

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det bruges til at holde plader fast med ?

og hvad havde du tænkt dig at lave med det ? (hvilke emner)
jeg havde tænkt mig at lave det i alu og pom.
det skal bruges til at holde træplader og koldser fast samt tynde metal plader. til skilte.

mvh
Tomas

ps var det engentlig ikke dig der havde noget materiale liggende, hvis ja har jeg sendt dig en pm besked.


Tomas

Prøv at kigge på den her site. Den viser det meget godt. Du vil også kunne finde en masse på youtube som viser hvordan man gør. Men det er såmænd bare et spørgsmål om at få fat i en vakuumpumpe som kan suge ned til 0,2bar og en masse o-ringssnord. Men det er nok nemmere at forstå når du ser billederne samt filmene på youtube. Skal selv have det på den fræser jeg er ved at samle nu.
Kim
hvadfor en site


Tomas

http://www.ingemann.dk/1/54/vakuumplan.html
Eller skriv "vakuum table" på youtube. Så kan du finde nogle tråde som omhandler emnet. Jeg skal nok tage nogle billeder af mit system når jeg har fræseren oppeat køre.
Annonce
hej du.

hvordan går det med din fræser og er du begyndt at tænke i vakuum plan til den.

mvh
Tomas

Tomas

Hej Tomas,

Jeg er lige blevet færdig med den eller det vil sige at nu begynder jeg at kunne fræse med den samt programmere baner. Men,,, man kan vel altid gå og opgradere hist og her, så færdig bliver man sikkert aldrig..
Du kan se nogle renderes af den her: http://schwinndk.dk/WORK/SOLIDWORKS/SOLIDWORKS.html
Jeg har lige bestilt alu profiler til planet i dag, og afventer dem inden jeg skruer vakuumankoblingen på. Men det hele er så småt klar til at blive testet af. Skal dog lige have fræst mine 3x2.8mm lommer ud i planet til oringssnoren. Men jeg smidder lige en video samt billeder af den når vi er klar til test.
Okay lyder super.

vil du evt. dele tegninger på det vakuum plan med mig.
er ikke selv så god til at udtænke sådan noget.

mvh
Tomas

Tomas

Det kan du tro.. Men alt det kræver er en vakuumpumpe,o-ringsnor og nogle riller i en plade på 3mm i bredden og 2,8mm dyb. Lave et hul for neden, inden for o-rings område til vakuumankoblingen hvor emnet kan suge sig ned. Start pumpen og tryk så emnet ned, hvorpå et vakuum dannes og så sidder det fast indtil du slukker eller flår det af med for meget tilspænding.. .
Det gælder om at have så stort et mm2 sugeareal på emnet som muligt. Så jo mindre du kan lave de små firk. lommer (eks 1cmx1cm) desto flere mm2 vil du få at suge på. Hvis du har store emner som plader eller lignende, vil jeg gå op i størrelsen. Men det afhænger af hvor meget mange kW din pumpe er på. Hvis din pumpe er for lille, vil den bruge alt for lang tid på at evarkuere luften for stor mm2. Så det det kræver lidt at man kender til sit behov, eller har mange kW i pumpen..

lyder godt, glæder mig til at se nogle tegninger.

mvh
Tomas


Tomas

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis