Fjerne fliseklæb...

Hejsa

vi har for noget tid siden lagt fliser (30x60), men det blev bare ikke godt nok. De lå for ujævnt i forhold til hinanden.

Jeg har taget de fleste fliser op, som man kan se på billedet herunder og forsøgt at slibe fliseklæben af med en håndholdt betonsliber. Det tager bare ALT for lang tid, og det er svært at styre planheden (synes jeg).

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg nemmest for gulvet plant/fjernet fliseklæben. Det er ikke muligt at banke gulvet op og starte forfra...

mvh
Jørgen

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen.
Der er faktisk kun den mekaniske mulighed når du skal fjerne det, jeg tænker på om måske en lufthammer med en spademejsel ville være nemmere, du skal så holde den ca. i en vinkel på 45 grader. Men det er et kæmpe arbejde
På en måde er det straffen for ikke at gøre forarbejdet grundigt nok
Skrevet af Håndværkeren på 23 jul 2009 15:55
Hej Jørgen.
Der er faktisk kun den mekaniske mulighed når du skal fjerne det, jeg tænker på om måske en lufthammer med en spademejsel ville være nemmere, du skal så holde den ca. i en vinkel på 45 grader. Men det er et kæmpe arbejde
På en måde er det straffen for ikke at gøre forarbejdet grundigt nok

Jeg har en lille mejselhammer med spade, som også er god til det helt grove. Men jeg må vist bide i det sure æble og bruge den lille betonsliber, selvom det er langsommeligt.

Jeg snakkede med min maskinudlejer, og næste trin over betonsliberen, var ifølge ham en betonfræser (som så ret grov ud...).

Men ja, det surt at skulle lave det om, fordi man havde for travlt. Vi var vist heller ikke omhyggelige nok med at trykke/banke fliserne på plads.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvilken form for betonsliber bruger du.

der findes mange forskellige og folk kalder værktøj for alt muligt andet end det er.

det du har er det en:

vinkelsliber med en grov slibe klinge?
vinkelsliber med diamantslibeklinge ?


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Beton fræseren er ikke så voldsom som du tror, den kan sagtens kun tage en par mm. Jeg har brugt den en gang til samme opgave, det virkede fint. det var på en udendørs belægning, hvor jeg skulle have en par mm af, for at få frisk beton igen.

Mvh Thomas Hansen

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Hansen7717 på 23 jul 2009 17:08
Beton fræseren er ikke så voldsom som du tror, den kan sagtens kun tage en par mm.
Var det slagelhammer (tror jeg min maskinudlejer kaldte det). Altå en der kører rundt og slår ?

Der hvor jeg arbejder udlejer vi Hilti dg150 betonhøvl.

Den har jeg aldrig haft en kunde, der har haft problemer med. Det er nok ikke så meget maskinen men mere klinge der afgør om arbjedet sker hurtigt. prøv at spørge din maskinudlejer om han har en klinge til hård beton.
Der findes klinger til både maling og finslibing osv.
Du skal nok indstille dig på at det koster noget ekstra at låne en sådan klinge. Vi tager eksempelvis 500 pr. mm på en diamantslibeklinge

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skrevet af robert8900_5 på 23 jul 2009 17:19
Der hvor jeg arbejder udlejer vi Hilti dg150 betonhøvl.

Den har jeg aldrig haft en kunde, der har haft problemer med. Det er nok ikke så meget maskinen men mere klinge der afgør om arbjedet sker hurtigt. prøv at spørge din maskinudlejer om han har en klinge til hård beton.
Der findes klinger til både maling og finslibing osv.
Du skal nok indstille dig på at det koster noget ekstra at låne en sådan klinge. Vi tager eksempelvis 500 pr. mm på en diamantslibeklinge

Godt tip med klingen, det må jeg spørge ham om. Det er jo heller ikke sådan at den ikke sliber, det måtte godt bare gå hurtigere

brug af rigtig klinge afgør hurtigt om det tager 5 eller 30 minutter.
her er et link der viser lidt om de forskellig klinger.


http://hilti.dk/holdk/modules/prcat/prca_navigation.jsp?OID=-24071

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Man kalder den bare for en beton fræser, der hænger nogen løse kæder af en art inden i den, som rotere ved højfart, og nærmest slår betonen i stykker, men det giver selvfølgelig en lidt ujævn overflade.

Mvh Thomas Hansen

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også