Mercury 40 hk totakt Årg 2004

mangler et godt råd ! Den har ikke være startet i 10 mdr. har fået den i gang og kørt 5-10 min og stopper,  så vil den  ikke starte igen før den er helt kold ,,har skiftet tændrør .Hvad er det galt med den ????måske skal den bare på lang sejltur det har den ikke været i 10 mdr. Håber på mange gode svar
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den er udstyret med et luftfilter skal det renses og så skal den have frisk benzin.
Vent med din sejltur til du stoler på mercuryen.
René
Den har fået ny benzin  ,den har ikke noget luftfilter af finde. men tak for svar
Hej Ja benet er i 150 l vand og fin kølestråle den bliver ikke for varm .Men tak for svar
Ps.Det er mig der selv stopper den ,vil  jeg så starte den igen så vil den ikke.den har ikke sejlet ret meget ,er som ny
Jeg havde en gammel to cylinderet to-takt.. den skulle have lidt gas når den var varm for at starte. Enkelte gange fuld gas.. man skulle så lige være hurtig til at gasse ned når den kom i gang.
Hvis du lader den stå 10 minutter i tomgang kan den samle for meget olie i krumtap og cylinder og det lægger en hinde som gør at tændrør har svært ved at antænde. *Så den skal ikke stå for meget i tomgang inden du slukker den. Problemet er dog ikke så stort hvis den selv blander olien fra separat tank.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis