Facadeisolering

Jeg har set på tv (med et halv øje og for ca. et halv år siden) at man kan købe tynde isoleringsplader med påmonteret net. De er klar til at sætte op og pudse på- De skulle være lige så gode som de traditionelle isoleringsmetoder, blot ikke så tykke, så man behøver ikke at flytte vinduer og døre. Prisen for efterisolering at et "alm" hus skulle være ca. 100.000,- Er der nogen, der ved mere om det? Jeg har søgt infomation på nettet omkring det, men jeg synes ikke rigtigt, at jeg finder det jeg søger... Er det en and, eller har jeg set rigtigt???
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er problemet at der ikke findes isoleringsmaterialer der isolere så godt som alm. mineral uld og flamingo, så at påstå man har noget der fylder mindre men isolere lige så godt er desværre en and.

Ham der opfinder dette vil dog sikkert blive milliardær, så tror der er godt gang i forskningen omkring det.
Det vil jeg også gerne høre noget mere om for det er første gang jeg hører at det skulle eksistere. Hvad gør man ved hjørner?

Håndværkerprisen lå i 2008 på omkring 900-1000 slag / m2 - hvis man allerede har isolering i sin hulmur kan det næsten uanset tykkelsen af denne aldrig betale sig at lave en udvendig isolering, i andre EU-lande kan man lave sådan noget med statstilskud - men i Danmark fik DF ødelagt det.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Rockwool har et facade isoleringssystem:

http://guiden.rockwool.dk/konstruktioner?section=1679

Skalflex har også et system:

http://www.skalflex.dk/produkter/pudssystemer/skalthermIsolering.htm

Princippet i begge er isoleringsplader som sættes op på et skelet, hvorefter huset pudses op.

Hvor godt det er og prisen kender jeg ikke, da jeg ikke selv har arbejdet med det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis