korrespondance med afbryder krydsning

Er igang med at skifte vores gamle LK-kontakter ud med nye. Jeg er så stødt på en lille detalje.

I vores gang har vi 3 kontakter (2 korrespondance og en tredje, som jeg tror er en slags krydsningsafbryder, kan muligvis være en dobbelt-afbryder).

Den tredje kontakt har 4 poler. Jeg har så se på korrespondance-diagrammer ved cubus-adsl.dk og fundet frem til at jeg skulle købe mig en afbryder krydsning. Problemet er så bare. Den nye afbryder har 6 poler og et par lus mellem de to yderste poler.

Min umiddelbare tanke var så, at jeg blot skulle tilslutte de fire kabler til de yderste poler, men det giver ikke rigtig nogen succes. Jeg afbryder korrespondancen ved at slukke for krydskontakten. Hvis jeg får tændt lyset på krydskontakten, virker de 2 andre afbrydere fint. Indtil der bliver slukket for lyset på kryds-afbryderen.

Er der nogen der kan assistere i hvordan jeg for monteret krydsningen rigtigt.

IMAG0026.jpg og IMAG0029.jpg er den nye kontakt
IMAG0027.jpg og IMAG0028.jpg er den gamle kontakt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har kigget på diagrammerne i cubus-adsl.  det burde du kunne  montere efter. du ka måle på krydsafbr. om du har de ønskede kontakter..  husk den ubrudte ledning skal være placeret rigtigt på korrebondanceafbr.
god fornøjelse


 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

takker for linket, det var samme tegning jeg selv havde fundet fra cubus.adsl.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis