Selvbygger-forening?

Jeg har en lidenskab!
Gamle både,(sejl),som er opgivet af deres ejermand og derfor er blevet en byrde.
Jeg er nu igang med mit 3.projekt,(min hustru anser mig klar til indlæggelse!),en Svendborg Senior 19,D6=meget gammel!Meget slidt!Meget billig!MEGET ARBEJDE.......
Bygget af bådebygger Poul Oddersborg,i marineplywood og belagt med glasfiber ved "fødslen".Mærkværdigt nok var det eneste sølle træ agterspejlet som nu er skiftet ud og forstærket.Der ud over skal der bygges et nyt selvlænsende cockpit,og med bedre plads.
Efterhånden som man støder ind i nye og ukendte opgaver,går jeg og tænker på om der ikke findes en klub/forening for mennesker som jeg?Et sted hvor erfaringer udveksles,matrialer,grej,ting og sager handles?Har forgæves søgt på nettet,så hvis nogle har et praj høre jeg meget gerne.
Iøvrigt,er dette en virkelig god side som jeg besøger ofte.
Mvh.Jesper h.

Toyota er IGEN kåret som de bedste i norden!!!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det er dejligt at høre at man ikke er den eneste med den lidenskab. Heldigvis er min bedre halvdel blevet lettere besat af at sejle efter at vi sidste år fik søsat en gammel spidsgatter der var ved at forfalde.
Det er lettere at få lov til at gå i skuret og skubbe rundt med gammelt træ, tjære og linolie når jeg siger at det er nødvendigt for at komme på vandet igen i år....
Sidste år var det store projekt at få båden gjort tæt og bygge nyt cockpit. I år er jeg ved at pille hele skidtet fra hinanden for at sætte en gammel dieselmotor i. Det skrider heldigvis godt fremad så der er håb endnu.

Jeg ønsker dig god arbejdslyst...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er en klub i brøndby havn, du kan finde dem på www.scmc.dk De er virklig flinke.

Held og lykke....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hei Jesper,

Jeg forstår hvad du mener...Noen gange føles det at være allene ørken.
Jeg har også ledt etter så en forening.
Nu kan det være et problem at få så en forening til å funke, hvis alle medlemmer bor over hele Danmark.

Internettet er et bra sted for å finde hjælp og der findes en del newsgroups hvor man "skal" være medlem av. De fleste er i UK eller USA.
Men, med hensyn til indkøb av materialer kunne det vare rart med en fælles kjennskap til leverandører og dems priser..

Jeg hved ikke hvad denne newsgroup synes om folk som poster meddelser som "hvor kan jeg finde dyvler (tap, passestift) ellers end ind en bygge marked?"

Det er iøvrigt en aktuel spørgsmal.

Kanskje vi burde tar en sluder en dag?

Venligst

Marcel Vos

------------------
Bygger "Hope", a 27 ft bermudan kutter i tre og epoxy.

woodenboat.dk

Bygger \"Hope\", a 27 ft bermudan kutter i tre og epoxy.

http://www.woodenboat.dk
Hej Marcel Vos

I kan spørge så meget I har lyst i dette forum. Skriv eventuelt i emnet at det vedrører selvbygger, så andre ikke behøver at læse det (selvom de nok gør det alligevel) wink

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
God ide at lave en tråd herinde udelukkende for selvbyggere. Jeg står selv og påtænker at gå igang med en halvfærdig sejlbåd og kunne godt tænke mig at kunne læse af andres erfaringer / udtalelser uden at skulle finkæmme alle sider her i båd afdellingen. shocked)

Balle
Annonce
Vi har tidligere været omkring emnet men hvorvidt der skulle være flere grupper/tråde eller ikke.

Tidligere gik jeg også lidt indfor mange grupper, men er blevet omvendt da jeg kan se at der ofte ikke kommer mange indlæg på de mere speciellle, Se fx. mortorcykel !

Desuden mener jeg også at man som bådmand kan drage nytte eller evt svare på mange forskellige indlæg unset om de er fra/til selvbyggere eller andre bådfolk.

Selv kigger jeg nok også 90 - 98 procent af alle indlæg i alle grupperne. Og jeg tror der er mange andre der gør som jeg..

Venligst Njord smile

MVH Njord
hej der jeg er en ung gut (31 år) der som nogle af jer andre syntes det er synd de gamle træbåde forsvinder OG NU skal der ske noget. jeg har før rodet med biler og har derfor et større værksted til min rådighed, der blir de næste 14 dage ryddet gevaldigt op og så skal min snart nyhjemtaget spidsgatter ind og stå der er plads til flere ca 2 med tidens løb og flere endnu .jeg har lidt værktøj og gåpåmod.
Kunne andre være interesseret i en plads så vi kan gå og arbejde med træbådene (billig husleje) goe tørre lokaler tidligere staldbygning med lys strøm udtag 220v allevegne 380v strøm det ligger lidt udenfor næstved .
Der er dog en hage der er depositum på 1200.- det dækker bortkørsel af din båd hvis du pludselig ikke kommer mere.huslejen taler vi om .
det kunne være en lille opfordring til en lille forening
din båd skal bare være på en vogn når den køres ind.
tlf 22 400 441 ole
Hej jeg deler interressen for gamle træbåde, og har gentagne gange tilbudt min side, som en slags opslagsbog, men det kniber med billeder og beskrivelser af problemer og løsninger. Siden er ukommerciel og betales med glæde af undertegnede. Så har nogen beskrivelse og billeder af problemer og deres løsninger er de meget velkomne. Måske andre kunne kunne bruge dem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
hjælp !! fra kbh til næstved
22 400 441
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også