Muret garage projekt, en del spørgsmål trænger sig på..

Hej, Jeg skal igang med et garageprojekt og kommer nok til at oversvømme forummet med spørgsmål, da jeg gerne vil lave så meget som muligt af arbejdet selv

Efter at have læst alt hvad jeg har kunnet grave op på forummet og andre steder på nettet, er jeg kommet frem til at dette er mine planer for konstruktionen på nuværende tidspunkt:

størrelse på bygning: 9,0x4,5 meter murhøjde ca 2.5meter og taghældning på omkring 30 grader, 1 port, 3 vinduer og 1 glasdør, fundament og gulv i støbt beton, sokkel i leca eller funda, mur i leca, rem på mur fastgjort til sokkel med gevindstænger, tag i let plade konstruktion (højest sandsynligt stål-tegl look plader) lagt på saks-spær i træ.

Bygningen skal ikke opvarmes men skal være isoleret så der ikke kommer rust på værktøjet osv.. (den skal muligvis opvarmes i kortere perioder når der arbejdes om vinteren) Der skal laves masser af eludtag også til 380volt, jeg tænker på at lave afløb til håndvask evt. kun med koldt vand.

Spørgsmål:

1. Hvilken tykkelse Leca blokke vil I anbefale til denne type konstruktion?

2. Er det nødvendigt at efterisolere muren bagefter hvis Leca'en i sig selv er lettere isolerende?

3. hvor meget styrolit behøver der at ligge i gulvet? det gælder jo som sagt kun om at holde garagen frostfri, 100mm ?

4. gavlene skal også mures op i leca, skal de ekstra støttes på nogen måde? evt til spærene?

5. mur remmen til spærene, skal det bare være et tykt brædt? og hvordan fastgøres spærene til remmen, med vinkel jern og skruer?

6. gevindstængerne til remmen, sætter man bare dem ned i den våde fundament beton i fuld dybde? og borer man så huller i lecablokkene når de skal lægges over gevindstængerne?
 
Det var en ordentlig smøre og der kommer sikkert også flere ting til senere..
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1) 19*49*22

2) kommer an på hvad du skal ha derude, min er frostfri selv uden opvarmning.

3)Jeg har lagt 100mm i gulvet, men fortryder jeg ikke lagde gulvvarmeslanger.

4) jeg har gjort det at der er sat murbindere i som er sat fast med kramper på lægter som er skruet fast på de spær som sidder op ad ydervæggene.

5) bare et alm stykke spærtræ som sidder fast i de gevind stænger jeg har ført op gennem alle blokkene de er så sat 80 cm ned i fundamentet og limet fast i fundamentet,.

Men i stedet for at jeg uploader en masse billeder skal du ta din frue i hånden og komme forbi i stedet så kan du bedre se hvordan jeg har gjort.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis