udehus og læmur i lecablokke

hej alle har brug for lidt hjælp skal ha lavet et udehus på 6 gange 12 meter i lecablokker er 19 cm nok ??? og efter det skal jeg ha lavet 100 meter !!! læmur er det ok at bruge lecablokke til det også og hvor tykke skal de være...  37 af de 100 meter er mod vest med korn mark... har brug for alt det hjælp i kan gi mig

mvh heine
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah hvis du bagefter pudser overfladerne med mørtelpuds, kan du da satens bruge lecablokke, jeg ville nok bruge Gasbeton / sandstens blokke istedet for, dem kan du nøjes med at give en gang cempexo. Husk at du ikke kan starte med blokkene direkte i jorden, der skal du have fundablokke der fyldes med beton. Du er nok nød til at mure nogle søjler der hvor tagspærene skal hvile, når du skal have så stort et spænd.
Den skal nok holde, og læmuren behøver du altså ikke grave så dybt for, en halv meter. Men du er først nød til at støbe en bund sokkel til læmuren der er mindst 60 cm. bred, hvorpå du stiller fundablokkene midt på.
Og ja mørtel med en smule cement i, er det vi bruger når vi murer vægge op. Jeg er ikke sikker på blandings forholdet, men 5 : 1 er ikke helt skævt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis