pris

er det rigtigt at prisen på campingvogne falder om efteråret
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det ved jeg ikke :-) .. sådan var det engang, men til forskel fra nu var en compingvogn i gamle dage et sommer-køretøj i dag er de jo nærmest et helårshus. og familien friværdi sørgede i en lang årrække for at campingvognspriserne var konstant stigende, jeg har ikke fulgt med længe men kunne godt forestille mig at der kommer rigtig mange brugte vogne på markedet i den nærmeste fremtid, så mon ikke at priserne stabiliserer sig, men de store sæsson udsving skal du nok ikke regne med..
Håber du blev klogere :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Lidt rigtigt er der over det. Hen på efteråret får caravanforhandlerne alle de nye vogne hjem. Derfor skal dem der har 09 modeller til overs have dem solgt og derfor bliver de sat ned på det tidspunkt (eller der bliver tilbud ekstraudstyr m.m. som kompensation).
Nogle Af  de første vinter canpingvogne hvar fra danske mkp i Koldling som var en kosserismed/værksted som startede i 1923! og i 1957 kom de på gaden med den lille mkp model petit til en pris på: 5,500 kr.som bliv frem til 1973 med forskellig opdaterninger! og i 1975 bliv den genoptaget  begrund af olie krisen i 1970,erne og frem til 1981 hvor i 1982 kom smuti,en kom på gaden til en pris på: 26,900 Kr. uden varme,antenne og køleskab :det var extre udstyr jeg har selv en smuti fra1982 men min er som det ser ud til at fået monteret køleskabet på fabrikken. fabrikken lukkede desvære i 1988 begrund af der ikke var nok salg i dem mere! og det var ikke en konkus men man lukkede fabrikken mens man kunne gøre det unden så maget tab !
Ja, det gør de.
Har selv brugt "tricket" tidligere ved at handle udenfor sæsonen, da jeg skulle købe campingvogn.

Alt andet lige, er der større efterspørgsel efter campingvogne, både og andet der i Danmark hører sommeren til, om foråret, hvor der er kort tid til udstyret skal benyttes.

Da jeg handlede båd for 1½ år siden, startede den med at koste ca. 45.000 Kr., i maj måned.
Da jeg handlede i august (båden var ikke blevet solgt i mellemtiden) fik jeg den til 30.000 Kr.
Noget tilsvarende oplevede jeg dengang med campingvognen.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis