hvad skal jeg dog vælge af fyr

Hej folkens

Jeg har lige købt mit første hus, et dejligt hus på ca 180 m2.
Da jeg jo er ny i det hele, kunne jeg godt bruge lidt råd om hvad jeg skal vælge af fyr.

pt. sidder der et oliefyr der ca er fra 1960érne, desuden sidder der en 1200 L olietank fra 2007 lige uden for, ca 2m derfra sidder der en el-vand varmer fra omkring 2006.
bag oliefyrer sider der en skorsten.

mit spørgsmål er så, hvad skal jeg vælge af fyr (helst olie da tanken intet fejler) men skal jeg have et fyr med vand tank i til opvarmning af varmt vand også eller skal jeg beholde elvandvarmeren.

Og hvis der er nogen der kender et godt firma der sætter dem op, til ok billige penge i esbjerg om egen.

på forhånd tak
Hej folkens Jeg har lige købt mit første hus, et... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
¨skal du fyre med korn skal du huske at bruge kalk ( kan købes i land og dyr ) koster ca 40 kr for en pose og gør at det ikke klumper og det syre der er i korn ikke æder dit fyr
Du skal allerførst have en snak med din skostrensfejer før du gør noget - ellers kan du få nogle "grimme" overraskelser.

http://www.sparolie.dk/ her kan du læse om de nye gas og oliefyr - husk også at der er krav om udnyttelsensgraden ved udskiftning af fyr. Ved pillefyr er der vist også noget om brandsikring mm.
Å ja ved installation af eller udskiftning af fastbrændselsfyr skal fyrrummet over holde nogle brandkrav. Men det har skorstensfejeren helt styr på.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg ville helt droppe det med pillefyr, og i stedet for vælge en varmepumpe luft til vand.

Har selv pillefyr og har haft det i godt 6 år nu, jeg er blevet klogere og vælger ikke pillefyr næste gang.

Var en god forretning da jeg betalte 700-800,- for en ton piller, de koster dog 1800-2000,- i dag, så for mig er den fordel ved at have pillefyr totalt væk.
Hej
Fyrer også i pillefyr. Skulle der i dag vælges nyt, blev det ikke piller - kræver en del tid i forhold til olie, gas, varmepumper og mm. Luft vand pumpen er nok ikke lige pt. færdigudviklet endnu, men det går hurtigt. Som olie priserne er i dag, tjener et pillefyr sig kun langsomt hjem - om det nogensinde gør det, tilmed en del arbejde. Mit valg i dag ville være olie og så masser af solfanger på taget.
Du kan følge anlægget her online - det vælter varme fra sig i masse vis..

http://www.scotte.dk/online

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis